Hiába szupergyors, és ismeri fel az ujjlenyomatokat, méri a pulzust, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a Samsung tavasszal megjelent csúcsmobilja, a Galaxy S5 - derül ki a Wall Street Journal cikkéből.
Bár riválisával, az iPhone-nal szemben az S5 vízálló kivitelű, ez a hasonló vételár ellenére sem tette vonzóvá a készüléket a vásárlók körében. A lap a Samsungnál lévő forrásaitól úgy értesült, hogy a Galaxy S5-ből a tervezettnél 40 százalékkal kevesebb készüléket adtak el.
Az előző generációs Galaxy S4 mobilból az áprilisi premiert követő három hónapban több - 16 millió darab - telefont adtak el, mint az S5-ből, amelyből csak 12 millió darab fogyott világszerte. Egyedül az amerikai piacon fogyott jobban az új modell a réginél, Kínában viszont feleannyi fogyott belőle, mint az elődből.
A Wall Street Journal szerint a felhalmozódó készletektől a gyártó csak kedvezményes árú akciókkal tudott megszabadulni.
Bár a Samsung nem kommentálta hivatalosan az értesüléseket, a lap úgy tudja, hogy a cég a okostelefonos termékkínálatában és az üzletág menedzsmentjében is változtatásokat tervez. A Galaxy S5-ről készült tesztünket itt olvashatja.