Új áruházat nyitott az Amazon

Amazon 3D printing store
Testre szabható játékbabakészítő felület az Amazon 3D printing store weboldalán.
Vágólapra másolva!
Háromdimenziós nyomtatással készült termékeket vásárolhatunk, alakíthatunk igényeink szerint
Vágólapra másolva!

Megnyitotta legújabb webáruházát az Amazon, immár magunknak nyomtathatunk termékeket: kiválasztva a színt, méretet, az anyag típusát, sőt magán a koncepción is lehet változtatni, ha nem tetszik. A 3D nyomtatással készült termékek közt vannak ékszerek, elektronikai készülékek, babák és játékok, dekorációs tárgyak, lakáskiegészítők, konyhai eszközök, ahogy a partnerek: a Mixee Labs, a Sculpteo és a 3DLT saját árucikkei is.

Jönnek a személyreszabott termékek

A világ legnagyobb e-kereskedelmi lánca ezzel nagyságrendekkel megelőzheti a többi online szereplőt. Az Amazon egyben az egész iparágat is megreformálhatja, teljesen új területre lépve a 3D nyomtatás bevonásával. A vállalat célja, hogy személyreszabott termékeket vásárolhassanak a felhasználók, igényeik szerint alakíthassák a rendelni kívánt árut. “Új korszakot nyit a 3D nyomtatás az e-kereskedelemben: lecsökken a gyártási idő, könyebb lesz az értékesítés, a vásárló pedig új, izgalmas tapasztalattal gazdagodik” - mondta Petra Schindler-Carter, az új áruház értékesítési igazgatója.

Személyreszabható jétékbaba az Amazon 3D Printing Store weboldalán. Forrás: Amazon.com

Az áruházba egy új alkalmazást is beépítettek, melynek segítségével személyreszabhatjuk a rendelésre váró terméket. A felnyíló ablakban választhatunk az alap formák közül, színt cserélhetünk, kiválaszthatjuk, hogy műanyagból vagy fémből legyen a tárgy. A háromdimenziós képet eközben 360 fokban körbeforgathatjuk, hogy lássuk, milyen az eredmény. Egyes árucikkeknél az alakon, és a vastagságon is változtathatunk.

Az árak különbözőek, a legtöbb termék azonban egy átlagfizetés mellett is megengedhető: beleesik a 30 dollár körüli, vagyis 7 ezer forintos árkategóriába.

Bevonják a vásárlót a gyártási folyamatba

Az új webshop megnyitása fordulópontot jelent az online termékek árusítása terén: a 3D nyomtatással a vásárlót is bevonják a gyártási folyamatba, a technológia végre a háztartásokba is bekúszhat. Kérdés azonban, hogy az olcsó tömeggyártott termékeket képes lesz-e kiváltani a 3D nyomtatás. Ugyanis a technológia még viszonylag gyerekcipőben jár: időigényesebb egy termék elkészítése, főleg, hogy egyedi darabok készülnek, nem elég tartósak, tervezésük pedig egyelőre szakembert kíván, a felhasználó minimális változtatásokat tud végrehajtani a programok segítségével.

Jól mutatja ezt, hogy az Amazon áruházában is csak katalógusból lehet terméket választani, jegyzi meg a Techcrunch magazin. Saját terveket még nem lehet készíteni, feltölteni és kinyomtatni, mint a Shapeways modellező és webáruház esetében.

A veszteség mögött is a fejlesztések állnak

Az Amazon négy nappal azt követően nyitotta meg az áruházat, hogy bejelentették: az előzetes várakozásokkal ellentétben nagyobb, 126 millió dolláros veszteséggel zárták a második negyedévet. Ugyanakkor a vállalat forgalma a negyedével nőtt az előző év azonos időszakához képest: 19,34 milliárd dolláros bevételt könyvelt el. Szakértők már akkor közölték, a veszteség hátterében főként az áll, az Amazon a riválisokkal való verseny hatására új üzleti lehetőségeket kutat fel, próbál minél szélesebb portfoliót kialakítani. Ennek része az új technológia, a 3D nyomtatás bevonása az értékesítésbe.