A Leiratkozás-gombbal a céges ajánlatokról, levelezőlistákról lehet egy gombnyomással leiratkozni.

A Google szerdán kapcsolta be az új funkciót a Gmail webes felületén. A Leiratkozás (Unsubscribe) az olyan levelek címzettjeinek forrása mellett jelenik meg, amelyeket a rendszer tömegesen kiküldött üzenetnek minősít.

Ezek nem feltétlenül spamek, vagyis kéretlen reklámok, mivel sok esetben például olyan cégektől érkeznek akciós ajánlatok, amelyektől a felhasználó korábban már vásárolt. Ettől eltekintve az ilyen üzenetek is zavarók lehetnek, hiszen lehetséges, hogy egy akciós horgászbot megvásárlásának lehetőségét kínáló levél éjfélkor csipogtatja meg a telefont.

Itt keresse az új gombot a GmailbenForrás: Origo



Ha a felhasználó a Leiratkozás gombra kattint, a rendszer megkísérli a különböző szabványos módszerekkel leiratni az adott felhasználót a jövőben érkező hasonló ajánlatoktól. Ha csak erre kattintunk egy üzenetben, akkor a küldő nem kerül a levélszemetet küldő felhasználók közé, ami azért fontos, mert például egy webboltból később hasznos üzenet is érkezhet például egy újabb rendelésről. Ha egy küldőt spammerként azonosítunk, annak minden üzenete a levélszemét közé kerül. Első tesztjeink alapján azonban a gomb nem minden kereskedelmi levél mellett jelenik meg.