Videojátékot irányít egy hal

2014.08.08. 17:45

Két egyetemista fejlesztésének köszönhetően egy sziámi harcoshal játszhat a Nintendo legendás játékával, a Pokémon Reddel. Több mint másfélmillióan nézték eddig az élő közvetítést.

Eddig több mint másfélmillió ember követte végig webkamerán keresztül, ahogy Grayson Hopper már több mint 160 órája játszik a Pokémon videojátékkal. Ebben nem lenne semmi különös, Grayson azonban egy sziámi harcoshal.

Nem is hazudtolta meg nevét, legyőzte első ellenfelét, s megszerezte első pokémonját. A Pokémon Red/Blue a sorozat első videojátéka, melyet a Nintendo adott ki a kilencvenes években Game Boy konzolra.

A hal mozgása irányítja a karaktert

A játék célja, hogy a minden idők legjobb pokémon-mesterévé váljunk Kanto fiktív régióban. Ehhez nyolc jelvényt kell gyűjtsünk, le kell győzzük az Elit Négyest, a négy legjobb pokémon edzőt, s végül a régió bajnokát is, hogy a Dícsőségek Csarnokába kerüljünk.

Videojátékkal játszik a naracsnsrága színű sziámi harcoshalForrás: Origo

A narancssárga hal két egyetemistának köszönhetően, a New York-i Hackathon projekt keretében játszik a videojátékkal. A fejlesztők 24 óra alatt hozták létre az átalakított játékfelületet. Grayson mozgása irányítja a képernyő felületén lévő játékost: amelyik nyílra, gombra úszik a hal, arra halad.

Meddig bírja a játékot a betta?

A karakternek Charmandert, a tűz típusú szalamandert állították be, ami érdekes választás, tekintve, hogy Grayson inkább víz típusú. Szakértők szerint a játék hosszát, és egy betta átlagos élettartamát tekintve szinte esélytelen, hogy Grayson végigvigye az összes pályát.

El tudja menteni eddigi eredményeit és ki is léphetForrás: Origo

Az élő közvetítést eddig több mint másfélmillió ember követte végig. Többen aggodalmukat fejezték ki a sziámi harcoshal jóllétét illetően. A fejlesztők válaszképp azt írták: "Grayson egészsége és biztonsága számukra is elsődleges szempont". A vizet megfelelő hőmérsékletre melegítik, rendszeresen cserélik, s tervezik nagyobb akvárium beszerzését is.

A Hackathon (hack+marathon) egy egyetemeken megrendezett versenysorozat, ahol a fiatal tehetségek mutathatják meg tudásukat. A hallgatókat mentorok és tapasztalt szakemberek segítik, elősorban a végső befektetés részleteinek kidolgozásában.