Terjed a jeges vödrös kampány

Vágólapra másolva!
Egyre többen csatlakoznak az ALS adománygyűjtési kampányához, és ennek keretében egy vödör jeges hideg vízzel öntik le magukat.
Vágólapra másolva!

Mint korábban beszámoltunk róla, Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója egy vödör jeges vízzel öntötte le magát az ALS-kampány részeként. Nem kellett sokat várni, hogy a többi nagy elektronikai vállalat vezetői is hasonlóan cselekedjenek.

A közösségi oldalakat látványosan ellepték a hasonló videofelvételek, és fényképek, ahol híres amerikai színészek, közszereplők, politikusok, vagy éppen a technikai óriások vezetői leöntik magukat egy vödör jeges vízzel.

A kihívás lényege, hogy 24 órán belül egy vödör hideg vízzel kell fejen önteni magunkat, vagy adományozni az ALS-alapítványnak - vagy akár mindkettőt.

A kampány keretében az amyotrophiás lateralsclerosis (ALS), más néven Lou Gehring-betegség jelentőségére hívják fel a figyelmet. Az akció annyira népszerű az Egyesült Államokban, hogy az adományok száma ezer százalékra ugrott.

Az ALS az akaratlagosan mozgatható izmokat beidegző agyi és gerincvelői mozgató idegsejtek pusztulásával járó végzetes betegség. A beteg végül teljesen elveszíti mozgásképességét, majd a légzőizmai sem működnek.

A betegség 1939-ben került az érdeklődés középpontjába, amikor végleg kettétörte a New York Yankees baseballcsapat híres tagjának, Lou Gehringnek a karrierjét.

Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója:

Dick Costolo, Twitter-vezér:

Tim, Cook, az Apple vezérigazgatója:

Phil Schiller, az Apple marketingvezetője:

A The Tonight Show-ban számos híresség együtt öntötte le magát: