Terjed a jeges vödrös kampány

2014.08.14. 17:13

Egyre többen csatlakoznak az ALS adománygyűjtési kampányához, és ennek keretében egy vödör jeges hideg vízzel öntik le magukat.

Mint korábban beszámoltunk róla, Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója egy vödör jeges vízzel öntötte le magát az ALS-kampány részeként. Nem kellett sokat várni, hogy a többi nagy elektronikai vállalat vezetői is hasonlóan cselekedjenek.

A közösségi oldalakat látványosan ellepték a hasonló videofelvételek, és fényképek, ahol híres amerikai színészek, közszereplők, politikusok, vagy éppen a technikai óriások vezetői leöntik magukat egy vödör jeges vízzel.

A kihívás lényege, hogy 24 órán belül egy vödör hideg vízzel kell fejen önteni magunkat, vagy adományozni az ALS-alapítványnak - vagy akár mindkettőt.

A kampány keretében az amyotrophiás lateralsclerosis (ALS), más néven Lou Gehring-betegség jelentőségére hívják fel a figyelmet. Az akció annyira népszerű az Egyesült Államokban, hogy az adományok száma ezer százalékra ugrott.

Az ALS az akaratlagosan mozgatható izmokat beidegző agyi és gerincvelői mozgató idegsejtek pusztulásával járó végzetes betegség. A beteg végül teljesen elveszíti mozgásképességét, majd a légzőizmai sem működnek.

A betegség 1939-ben került az érdeklődés középpontjába, amikor végleg kettétörte a New York Yankees baseballcsapat híres tagjának, Lou Gehringnek a karrierjét.

Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója

Dick Costolo, Twitter-vezér:

Tim, Cook, az Apple vezérigazgatója:

 

Phil Schiller, az Apple marketingvezetője:

A The Tonight Show-ban számos híresség együtt öntötte le magát: