Lejárt a férfi-nő kategória korszaka a Google-ön

google+ közösség gondolkodás nemek
A Google+ a keresőóriás minden előnyével megkínálja az üzleti felhasználót, csak ügyesen kell élnie a lehetőséggel
Vágólapra másolva!
A Facebook után a Google+ is lehetővé teszi felhasználóinak, hogy pontosabban határozzák meg nemi identitásukat.
Vágólapra másolva!

A közösségi oldalak felhasználói bázisa igen sokszínű: fiatalok és idősek, férfiak és nők, szépek és kevésbé attraktívak, introvertáltak és extrovertáltak: a listát hosszasan lehet sorolni. A lehetőség, hogy adatlapunkat kitöltve minél pontosabb képet alakítsunk ki magunkról, látszólag adott.

A nemi identitás meghatározása a Google+ oldalán eddig férfi, nő és egyéb opcióra korlátozódott. Miután a Facebook az év elején több mint ötven lehetőséggel bővítette a gender (nem) menüpontot - köztük olyan meghatározásokkal, mint a transznemű, kétnemű, és androgün - a Google is nyitott a kategória kiszélesítése felé.

A Facebookon több mint 50 opció közül választhatunk Forrás: Facebook

A legördülő menüben ezentúl választhatjuk a nő és férfi mellett a "Nem szeretném megadni", és az "Egyéni" opciót is - utóbbi esetben árnyaltabb képet festhetünk arról, milyen is a beállítottságunk. Az újítás egyelőre a közösségi oldalt angol nyelven használóknak érhető el, de fokozatosan vezetik be más nyelveken is. A felhasználók azt is megadhatjuk, milyen előtaggal utaljon rájuk a szájt külső posztokban: az angol nyelvben ugyanis külön névmás van a két nemre (him, her) és egy semleges (it)