A Cult of Mac blog szerzői fedezték fel az Apple egyik álláshirdetését, amelyben a cég termékmenedzseri pozícióra vár jelentkezőket. A február 2-án meghirdetett állás leírásában a munkavégzés helyeként San Franciscót jelölték meg. A leírásban pedig az szerepel, hogy a leendő alkalmazottnak egy több százmillió felhasználó által használt keresőplaform működését kell majd felügyelnie.
A leírásban úgy fogalmazhat, hogy a pozíciót elnyerő alkalmazottak közreműködhetnek egy forradalomnak, amely megkönnyíti majd a mobil eszközök és számítógépek használatát.
A Business Insider üzleti hírportál a Pipar Jaffray cég elemzőjének öt évvel ezelőtti prognózisát idézte a hír kapcsán. Gene Munster 2010-ben hetven százalékos esélyt adott annak, hogy az Apple saját keresőmotort fejleszt az elkövetkezendő öt évben. Munster azt is megjósolta, hogy a cupertinói cég saját térképszolgáltatást indít, és az a prognózisa beigazolódott. A Cult of Mac blog szerint az Apple és a Google megállapodása, amelynek révén a Safari böngészőben az utóbbi keresője az alapértelmezett szolgáltatás, az idén fog lejárni.
Ugyanakkor a Business Insider szerint nem valószínű, hogy a cégnek lenne erőforrása és szakértelme egy teljes webes kereső elindításához. Sokkal valószínűbb, hogy a leendő termékmenedzser az iTunes vagy az App Store tartalmai között kutató felület megreformálásában működhet majd közre.