Megnéztük, hogy működik a magyar high-tech ékszer

2015.02.09. 19:52

Megleshettük a sorozatgyártás előtt álló magyar találmányt, a tago arc high-tech luxusékszert. A startup új irányt szab: az értesítések fogadása helyett egy olyan stílusos divatkiegészítőt fejlesztett, melynek mintája tetszés szerint változtatható a mobillal.

A L!ber8 Technology vezetői hétvégén fogadtak a belvárosi irodában. A környezeten is látszódik, hogy csak a munkára jut idő, spártai körülmények uralkodnak: az íróasztalokon, székeken és a laptopokon kívül majdnem teljesen üres a szoba. A tago projektet világszerte sokan támogatják, maga az állandó csapat azonban épp egy tucat főből áll.

Így néz ki a tago arc karkötőFotó: Polyak Attila - Origo

Nem kell tölteni a karkötőt

Kovács Zoltán, a cég alapítója új ötlettel állt elő körülbelül másfél éve: új szemszögből közelítené meg az okoseszközök piacát. A tago arc egy modern technológiával felszerelt luxuskarkötő: a stílusos kiegészítő felülete egy, az e-könyvekből is ismert e-tintával ellátott, ívelt kijelző, amelyet tetszés szerint változtathatunk. Nincs szükség az okostelefonhoz csatlakoztatni kábellel, vagy párosítani, elég a mobilhoz odaérinteni, és máris átugrik az új kép.

Az érintésmentes fizetést garantáló NFC-technológiának köszönhetően a telefont az ékszerhez érintjük, a karkötőben lévő áramkör annyi ideig feléled, hogy az információt és az ahhoz szükséges energiát fogadja. Az E-Ink-kijelzőnek pedig csak a képváltáshoz van szüksége energiára, így a tago arcot a legtöbb okosórával és hordható intelligens kiegészítővel ellentétben soha nem kell töltőre dugni, nem merül le.

Kovács Zoltán célja az volt, hogy igényes high-tech ékszert hozzon létreFotó: Polyak Attila - Origo

Minek az értesítés, mikor ott a mobil

A cél az volt, hogy a legtöbb hordható okoseszközzel ellentétben ne az értesítéseket jelenítse meg a karkötő, hanem egy igényes high-tech ékszert hozzanak létre, kihasználva a modern technológia adta lehetőségeket. „A mobil ma már mindenki zsebében ott lapul, egyelőre nincs túl sok értelme, hogy az értesítéseket egy karpánton, nyakláncon, gyűrűn kapjuk meg, amikor a mobil is jelez” – mondta Kovács Zoltán.

A mobilhoz hozzáérintve átugrik a kép, a karkötőt nem kell tölteniForrás: Liber8

Mikor arról kérdezem, nem fél-e attól, hogy az NFC-képes eszközök még nem elég elterjedtek, úgy válaszol: ez a technológia szinte az összes androidos okostelefonban megtalálható, már a 30-40 ezer forintos példányokban is van NFC-lapka, ahogy az Apple is beadta a derekát, és felszerelte vele legújabb készülékeit, az iPhone 6 és 6 Plust, de akár tabletről is rátölthetjük a képet a karkötő felületére.

Szerző, stílus, ár és népszerűség szerint is keresgélhetünkFotó: Polyak Attila - Origo

Magunk készíthetjük el a kívánt mintát

Saját magunk is készíthetünk mintákat, arra kell csak ügyelni, hogy szürkeárnyalatos képet hozzunk létre. A L!ber8 célja viszont az is, hogy egy kreatív közösséget építsen maga köré: grafikusok, művészek és divatházak tervezőit kérnék fel és buzdítanák, hogy újabb alkotásokkal lássák el a kínálatot.

A felhasználó pedig választhat az ingyenesen elérhető, a különböző árkategóriájú, így akár limitált kiadású minták közül is. Ehhez nincs másra szükség, telepíteni kell az eszközhöz elérhető appot a telefonra: az egyszerű felületen akár szerző, stílus, ár vagy népszerűség szerint is szűrhetünk. Az alkalmazást első körben a Google appboltjában érhetjük majd el.

Ízlés szerint válogathatunk a minták közülForrás: Liber8

A tago arc prototípusa elkészült, a fejlesztés a végéhez közelít: a rugalmas kijelzőt kell még méretre szabni – mondja a fejlesztő, Kurucz Gábor. A megálmodott high-tech ékszer azonban megérett a tömeggyártásra, ehhez viszont a közösség segítségét kéri a magyar startup.

Elrajtol szerdán a startup kampánya

A karkötőt február 11-étől lehet megvásárolni az akkor induló IndieGogo projekt keretében. A magyar csapat egy nagyszabású launch parti keretében indítja el a kampányt. A rendezvény célja, hogy rögtön a kampány indulásakor, az első pár órában nemzetközi szinten is nyomon követhető legyen a nagy érdeklődés – mondta Szirmay Nikoletta, a cég kommunikáció vezetője. "Ez kulcsfontosságú minden közösségi finanszírozású kampány indításakor, akár a legjobb termék is elbukhat, ha az elején nem indul be a mechanizmus."

A L!ber8 kampánya szerdán rajtol elFotó: Polyak Attila - Origo

Ezért a helyszínre várják a potenciális támogatókat és barátokat. Ott akár elő is rendelhetjük a terméket: az első ötven vásárló az eredeti ár harmadáért juthat hozzá a karkötőhöz. Az eredeti ár a Sony Smartwatch 3 vagy a Fitbit Surge okosóráéhoz lesz hasonló. Sima fekete, illetve ezüst és arany luxus kivitelben lehet a karkötőből rendelni. A fiatalabb korosztály számára színes tokokat is kínálnak a kütyühöz.

A tago arc csupán a kezdet

A tago arc csupán az első termék a L!ber8 ötlettárából: a karkötőt a jövőben színes, majd mozgó képek, videók lejátszására is alkalmas kijelzővel szeretnék felszerelni. Az E-Ink technológiát pedig céges névtábláknál, badge-eknél (kitűzők) és beléptetőkártyáknál alkalmaznák.