A csonkítás még sosem volt ilyen élvezetes

2015.04.13. 23:06

Brutális, pörgős és akciódús, törnek a csontok, ömlik a vér: a Mortal Kombat X azt hozta, amit vártunk, és valószínűleg az eddigi legjobban sikerült epizód a sorozatból.

Ki ne emlékezne arra, ahogy Sub-Zero kitépett gerinccel együtt emeli magasba áldozata leszakított fejét? A Mortal Kombat játékok mindig elképesztő brutalitásukról voltak híresek, a vérengzős sorozat nemcsak több ezer szülőnél verte ki a biztosítékot, de gyakorlatilag egymaga felelős a videojátékok korhatár-besorolási rendszerének megszületéséért.

De önmagában a kegyetlenség nem lenne elég, a Mortal Kombat sikerét valójában mindig a pörgős, izgalmas játékmenet és a mindenki számára kielégítő harcrendszer eredményezte. A legújabb rész mindent felhasznál, ami valaha jó volt a sorozatban: még soha nem volt ennyire mozgalmas a harc, még sosem voltak ilyen durvák a kivégzések. A Mortal Kombat X valószínűleg az eddigi legjobban sikerült epizód.

Látványos támadásokból most sincs hiányForrás: Origo

Az alapok nem változtak

Az alapok már le voltak fektetve, a 2011-ben megjelent legutóbbi játék alaposan kirántotta a sorozatot a legsötétebb korszakából, a megújult, játékmenetében ismét teljesen kétdimenziós harc gyorsabb, eseménydúsabb és egyszerűbb volt a legtöbb verekedős szoftvernél, így a siker abszolút jogos volt.

A legújabb rész – nagyon helyesen – nem sokat nyúlt a jól működő rendszerhez, helyette tökéletesített mindent: a mozgások még látványosabban és dinamikusabban összefűzhetők, a harc gyorsabb és izgalmasabb lett. Még mindig egyszerű kétdimenziós pályákon zajlik a küzdelem, azaz csak jobbra és balra lehet haladni, térben mozogni nem, de ez csak jó: a Mortal gyors játékmenetének nem tesz jót a túl szabad mozgástér.

Ellenfelünkhöz vághatjuk, ami a kezünk ügyébe kerül.

Újdonság az, hogy a harcba ezúttal be lehet vonni a környezeti elemeket is, a küzdelem során ellenfelünkhöz hozzávághatjuk például a mögöttünk lévő hordókat, vagy fejbe rúghatjuk őt a felettünk lévő faágról csimpaszkodva. A funkciót a készítők legutóbbi játékából, a szintén verekedős Injustice-ból vették át, ám annál jóval kisebb szerepet kap, éppen annyit, hogy még ne borítsa fel a játékmenetet.

Nincs annyi vér az emberi szervezetben, amennyi egy meccs alatt elfolyikForrás: Origo

A kegyetlenség még szórakoztató

Persze nem igazi a Mortal Kombat kíméletlen brutalitás nélkül. Visszatértek a röntgennézetes (X-ray) támadások, ezek továbbra is minden karakter legerősebb és leglátványosabb mozdulatai: van itt minden az "egyszerű" koponyatöréstől kezdve a bordák összezúzásáig.

A kivégzések továbbra is a sorozat védjegyei: az új epizódban minden eddiginél elvadultabbra sikeredtek a gyilkosságok, a puszta kézzel belülről kettétépett mellkast, a spárgázó mozdulattal szétszakított embereket, vagy éppen a zseniális szelfis kivégzést viszont a legkevésbé sem lehet komolyan venni. A Mortal nem lépte át a kegyetlenség azon határát, ami fölött már nem lenne ilyen szórakoztató.

A megszokott "szimpla" kivégzések mellett most itt vannak az úgynevezett "Brutality" (brutalitás) mozdulatok, ez gyakorlatilag a legstílusosabb módszer egy küzdelem befejezésére. Lényege, hogy a nyerésre álló fél utolsó támadását egy speciális gombkombinációval együtt hozza be: ahelyett, hogy egyszerűen legyőzné az ellenfelet, egyszerre ki is végzi látványosan. Például ha a karakter mozgása egy ütéssorozat, a megfelelő gombokat benyomva nem hagyja abba az ütlegelést mindaddig, amíg a másiknak le nem szakad a feje.

Egy karakter, három harcstílus

A Mortal Kombat X nemcsak, hogy jó szórakozás, de hosszan tartó is: elképesztő tartalom került a legújabb játékba is. Huszonnégy választható harcos van, most először minden karakternek három különböző verziója érhető el, így lényegében több mint hetvenféle variáció van. Ha ez sem lenne elég, minden szereplőnek számos alternatív verziója nyitható meg, melyek legalább tízféle kivégzőmozdulatra képesek.

Rengeteg harcos, 13 pálya és számtalan különböző játékmód mellett nem nagyon lehetne ok a panaszra tartalmi téren, mégis – a sorozat történetében most először  úgy tűnik, mintha a készítők szándékosan nem dobtak volna be mindent, hogy aztán a többit majd letölthető extraként eladhassák nekünk.

A játék meg sem jelent, a főmenü leglátványosabb részét máris egy reklámfelület kapta meg, ahol a fizetős tartalmakat kínálják nekünk. Az ingyenes mobiljátékoknál talán még el lehet fogadni, de amikor valaki húszezret kifizet egy játékért, nem feltétlenül örül, ha már az első percben újabb összeget akarnak legombolni róla.

A mobilos változat is próbál felnőni a teljes játékhozForrás: Origo

Ha már mobilapp, a Mortal Kombat X-hez is érkezett telefonos alkalmazás. Mint a múlt héten írtuk, a mobilverzió épp olyan kegyetlen és akciódús, mint a nagytestvér. A telefonos Mortal Kombat X jópofa és egyszerű, buszozások feldobására kiválóan alkalmas.

Nagyon hamar beleesik viszont az appon belüli fizetést tartalmazó programok hibájába: a legjobb tartalmakat csak sok óra játék – vagy természetesen jó néhány dollár kifizetése – után kaphatjuk meg. Ennek ellenére kiegészítőnek megteszi, azok akik a vécén sem tudnak meglenni Mortal Kombat nélkül, ellesznek vele. Ráadásul a mobilon elért eredményekért cserébe a felhasználók extra tartalmakat és ajándékokat kapnak a konzolos változatban.

Nem tökéletes, de iszonyú látványos

A Mortal Kombat X annyira élvezetes, hogy a rengeteg tartalom mellett is azt érezzük, még többet akarunk. Az apró hibák ellenére is – egy-két karakter túl erősre/túl gyengére sikerült, erőltetett kivégzések, kettő a kettő elleni küzdelmek hiánya  ez egyértelműen az eddigi legélvezetesebb epizód.

A karakterek szépen kidolgozottak és változatosakForrás: Origo

Összességében a játék remekül néz ki, jól kidolgozott karaktereket és pályákat kaptunk, és ami a legfontosabb: folyamatos, szaggatásmentes képfrissítést. A prezentáció csúcsa a sztorimód, ami – a verekedős játékok piacán egyedülállóként – filmszerű történetet és harcokat nyújt, mintha egy Mortal Kombat-mozifilmben lennénk. Az interaktív átvezetővideók is a történet követését teszik könnyedebbé.

Az egyetlen probléma, hogy maga a sztorimód alapvetően rövid (4 órás), a cselekmény pedig érezhetően egyszerűbb, mint az elődnél, de több, mint amit más verekedős szoftver nyújtana.

Forradalom ugyan nem történt, de előrelépés szinte majdnem minden téren igen. Az MKX végül az lett, amit minden játékos remélt: a sorozat eddigi legerősebb epizódja, az elmúlt évek legjobb verekedős játéka.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK