A Google önjáró autói az általuk megtett 2,7 millió kilométeres út során összesen tizenegyszer karamboloztak, árulta el Chris Urmson projektigazgató. Ezen balesetek csak kisebb koccanások voltak, személyi sérülés sosem történt. Sőt, Urmson szerint az összes esetben
emberi hibáról, és nem a rendszer meghibásodásáról volt szó.
Urmson úgy gondolja, hogy ezek a kisebb balesetek sem voltak hiábavalóak, ugyanis fontos adatokkal szolgáltak arra nézve, milyen irányban érdemes továbbfejleszteni az automatikusan működő járművek algoritmusait.
A robotautóknak ugyanis meg kell tudni mondani, hogy mikor van nagyobb esélye egy baleset bekövetkeztének. Urmson példaként felhozta, hogy az emberek gyakran hezitálnak pár pillanatig a közlekedési lámpa zöldre váltásakor, így a robotautó is várakozik kicsit, hogy alkalmazkodjon az emberi sofőrök reakcióidejéhez, és ne hajtson bele az előtte állóba.
Vannak ugyanakkor tisztázatlan részletek a baleseteket illetően, ilyen például hogy Urmson szerint az eddig megtett 2,7 millió kilométerből "csak" 1,6 milliót tettek meg a robotautók, úgy, hogy mindig ült a volánnál egy emberi sofőr, aki aztán a maradék 1,1 millió kilométeren átvette a volánt.
Felmerül a kérdés, hogy a gép vezetését felügyelő sofőrök megakadályozhatták volna-e a szóban forgó baleseteket, mint ahogy az sem teljesen tiszta, hogy a 11 balesetnél ki hibázott? Ha nem a robot, akkor a Google sofőrje, aki átvette a volánt, vagy egy kívülálló személy volt figyelmetlen.
Urmson szerint a balesetek sosem lesznek teljesen elkerülhetők, akár emberek, akár gépek fognak vezetni a jövőben. Ugyanakkor állítja: a programok kevesebbet hibáznak, pontosabbak és gyorsabban reagálnak a váratlan helyzetekre, így alkalmasabbak a feladatra.