A GE mérnökei működőképes sugárhajtóművet nyomtattak fémből. Már csak egy lépés a nyomtatott Gripen.

Ha eddig nem volt biztos benne, hogy bármit elő lehet állítani egy 3D-nyomtatóval, akkor most itt a bizonyíték. A GE mérnökei egy teljesen működőképes sugárhajtóművet nyomtattak. Hogy bemutassák mennyi strapabíróra sikerült a motor, másodpercenként 33 ezer fordulatra pörgették fel és mindezt rögzítették is:

Ugyan a felépítése egyszerűbb, mint a modern repülőgépek motorjainak, és elkészítése is sokáig tartott: az otthoni használatra szánt nyomtatók sebességénél sokkal lassabban készült el a hajtómű, az alkatrészek pont olyan erősek lettek, mintha tradicionális módszerrel készültek volna.

Nyomtassuk Boeinget!

A hajtóművet rétegenként nyomtatták ki fémből, egy lézernyaláb olvasztotta össze az alapanyagokat. "Az eljárás egyik nagy előnye, hogy új geometriai megoldásokkal és ötvözetekkel kísérletezhetünk. Rétegről rétegre tervezhetjük meg alkatrészeinket" - magyarázta az úgynevezett DMLS-technológia (Direct Metal Laser Sintering) legvonzóbb tulajdonságát David Bartosik mérnök.

Ha gyorsabb lesz az eljárás, akkor az új fejlesztésnek hála pár év múlva akár komplexebb szerkezeteket, például egy egész repülőgépet is elő lehet állítani így.