A kisboltok is reklámokkal bombázhatják a mobilját

vásárlás
Vágólapra másolva!
Rengeteg mobilkészüléket varázsolna adatsugárzó bójává a Google, hogy így tegyen alá az Apple-nek. És hogy a kereskedelmet is segítse kicsit.
Vágólapra másolva!

Saját adatbója-szabvánnyal rukkolt elő a Google. Ez a technológia képes rá, hogy tartósan, minimális energiafogyasztás mellett kössön össze különböző készülékeket, így alakítva ki egy,

a megszokottnál gazdaságosabb adatkommunikációs struktúrát.

Az Eddystone nevű rendszer lehetővé teszi, hogy az üzletek tulajdonosai adatbójákról sugározzanak szét fontos információkat a környezetükbe. Ezek az adatok elérik a vásárlók telefonjait, akik így azonnal tájékozódnak a legújabb akciókról, ajánlatokról.

A Google jövőképe szerint minden kommunikálni fog mindennel. Forrás: Google

A bóják a Bluetooth low energy (BLE) szabványon alapulnak: ez az adatkapcsolati platform minimális áramfelvételt igényel, szemben például egy wifivel, ezért pedig állandóan bekapcsolva lehet, hogy a felhasználók soha ne maradjanak le semmiről.

Oda szúrt, ahol az Apple-nek fáj

Az Eddystone nem az első olyan adatbója-rendszer, mely a BLE szabványt használja: az Apple iBeacon technológiája két éve jelent meg a piacon, hogy a cég boltjai folyamatosan üzengessenek a környéken járó iPhone-osoknak. Nagy sikert azonban nem aratott,

a Google megoldása pedig teljesen feleslegessé teszi a kaliforniai gyártó fejlesztését.

Szemben ugyanis a kizárólag iOS-en működő iBeaconnel, az Eddystone nyílt forrású technológia, mely az Apple készülékein éppúgy üzemel, mint Androidon.

Csak jót akarnak

A Google szerint ez a technológia elsősorban a kereskedelemben jöhet jó, hisz a fenti példával élve a boltosok sokkal közvetlenebbül bombázhatják reklámokkal az érdeklődőket. Ezzel csak annyi a probléma, hogy

a folyton özönlő tartalom egy idő után irritáló lehet.