A Telekom üzleteiben tabletek váltják fel a papírt az ügyfélszolgálatokon.

Bevezeti üzleteiben az e-aláírást a Telekom. A vállalat egyes boltjaiban már most lehetőség van tabletes aláírási terminálok használatára, év végéig pedig az összes helyszín bekerül az elektronikus ügyfélkiszolgáló-rendszerbe.

A papírmentes ügyintézési folyamatban a dokumentumok elektronikus formában keletkeznek, és a tablet kijelzőjén jelennek meg, ahol az előfizető áttekintheti, majd alá is írhatja őket a biometrikus azonosítókat is rögzítő érintőtollal (stylus pen).

Leváltják a papírt

A Telekomnál bevezetett, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő, fokozott biztonságú e-aláírást független tanúsító szervezet auditálta. Az aláírt elektronikus dokumentumok az ügyfelek részére bármikor elérhetők a Telekom online önkiszolgáló felületén, illetve kifejezett kérésükre az üzletben kinyomtatják őket.

A Telekom célja a teljes körű elektronikus ügyfélkiszolgálás megvalósítása, ahol a jövőben elektronikusan rögzített aláírású, hiteles dokumentumok helyettesítenek majd minden papír alapú megállapodást. Ennek eredményeként az ügyfélkiszolgálásban felhasznált papír mennyisége a harmadára csökkenhet.

Az alkalmazást a Profitrade Kft. fejlesztette, a tableteket a Samsung biztosítja, míg azok üzemeltetéséről a BlackBerry szoftvere gondoskodik.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.