Sehol sincsenek biztonságban banki adataink

2015.08.21. 08:50

A Kaspersky szerint a cégek nem félnek a hackertámadásoktól, pedig nem ártana. Drágább a tűzoltás, mint a megelőzés.

A bankok és pénzügyi szervezetek 48 százaléka állítja, lépéseket tesznek annak érdekében, hogy megvédjék ügyfeleiket az online csalásoktól, de a következmények enyhítésére helyezik a hangsúlyt az esetek teljes megelőzése helyett.

Mi több, a cégek közel harmada (29%) hiszi, hogy olcsóbb és hatásosabb megoldás a felmerülő csalási ügyek utólagos kezelése, mint azok elhárítása. 

Ha hackertámadás éri az ügyfél számláját:

  • 41% tesz utána lépéseket, hogy egy újabbat megakadályozzon,
  • 36% készít elemzést a biztonsági résről,
  • 38% kompenzálja a veszteségeket,
  • 66% megpróbálja kideríteni, ki áll a támadás mögött.

„Egyedül a csalás negatív következményeinek enyhítésében bízni annyi, mint megpróbálni kezelni egy betegség tüneteit a kiváltó ok megtalálása helyett” - mondta Ross Hogan, a Kaspersky csalásmegelőzési igazgatója.

Drága lehet egy hackelés

Az elmúlt időszak legnagyobb hackertámadásai a gyakorlat ellen beszélnek. Az Ashley Madison botrányos társkeresőt üzemeltető cégnek akár a végét is jelentheti a mostani adatlopás. Az Avid Life Mediát rengeteg felhasználó perelheti be, amiért adataikat ellopták és nyilvánosságra hozták - ez pedig a cég végét is jelentheti.

MI is volt ez?

múlt évi Sony elleni támadás hatására a cég részvényei 1,1 százalékot estek, a Home Depot-nál pedig 2,4 százalékot.

Nem csak a multiknak veszélyes

Hiba lenne azt hinni, hogy hackertámadásoknak csak a nagyobb cégek vannak kitéve. Amerikában tavaly a feltörések 31 százaléka 250 főnél kisebb vállalatokat érintett.