Itt az új Office. Nézzük, mit tud!

office 2016
NEW YORK, NY - JANUARY 29: Irvina Moody demonstrates a touchscreen at the Microsoft Office 2013 launch event in Bryant Park on January 29, 2013 in New York City. Microsoft is launching three versions, Office Professional 2013, Office Home & Student 2013 and Office Home & Business 2013. Mario Tama/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Microsoft az üzleti felhasználókra fókuszál: az új irodai programcsomag - akár a Windows 10 - univerzális, és folyton megújuló lesz. Minden rendszeren, készüléken, felhőben megjelenik, a szinkronizálás, s így a munka sosem volt még ilyen gyors és egyszerű - legalábbis ezt ígérik.
Vágólapra másolva!

Régi elmaradását pótolja ma a Microsoft az Office 2016, új irodai programcsalád megjelentetésével. Nyílt titok, hogy a Google igen csak előtört saját dokumentumkezelőivel és hozzácsatolt tárhelyével, ezt pedig sokáig nem lehet szó nélkül hagyni.

Sok cégnél használnak Office-t Forrás: Origo

A redmondiak előnye pedig éppen az, hogy a legtöbb irodában bizony még Windowst, illetve Outlook levelezést, s úgy általában Office-t használnak.

Megújuló szolgáltatás

A mai nappal a teljes irodai programcsomag megújul: egyebek közt a Word, Excel, Powerpoint, OneNote, Outlook és Access. Az Office 365 előfizetéssel rendelkezők mától letölthetik, illetve érkezik a dobozos verzió is a boltokba.

A kis- és középvállalati szegmens már jövő hónaptól, míg a nagyvállalatok jövő év elejétől

automatikusan megkapják a frissítést.

Persze ha a cég bejelentkezett a First Release programba, azonnal megkapja az új kiadást: ezzel egyben segítik is a szoftver tesztelését visszajelzéseikkel.

A Microsoft hasonlóan a Windows 10-hez, mint egy folyamatosan megújuló szolgáltatásként tekint az Office-ra. Mindig jönnek új funkciók, applikációk, ahogy augusztusban is történt, amikor megjelent a Sway.

Átalakul a felhőtár

A következő negyedévben a már elérhető előzetes (preview) verzióban megjelenik az Office 365 Planner: ez már egy csoportmunka támogató eszköz. Azonkívül, hogy feladatokat (task) lehet hozzárendelni a felhasználókhoz, frissíteni őket, ez integrálódik az általuk használt dokumentumokba, és beszélgetésekbe is.

Az Office 365 tagja, a OneDrive for Business is átalakul: az üzleti felhőtár új felhasználói felületet kap, konfigurálhatóbb, megbizhatóbb lesz, egy új szinkronizációs motorral szerelik fel - mind Windows-, mind Mac-kliensen -, és az elérhető tárhely mérete is "szignifikánsan" nő - legalábbis ezt ígéri a Microsoft.

Produktivitás!

Az új Office egyszerre lesz online és offline programcsalád. Kulcsszavai a produktivitás és együttműködés, avagy

sokan és gyorsan

- legyen szó akár 8, akár 120 alkalmazottról.

De miről is van szó? Mint Satya Nadella Microsoft-vezér fogalmazott még a Windows 10 júliusi megjelenésekor, a cég a produktivitásra teszi a hangsúlyt mind a magánélet, mind a munka terén. Ennek pedig az egyik zászlóshajója az Office és az Office 365 programcsalád.

Jobbá tenni az életet”

- emeli ki Vincze Tibor, az Office magyarországi képviseletében.

Sokfelé, sokfélét

Ha belegondolunk rengeteg féle eszközt használunk, sokféle operációs rendszerrel: androidos mobilt, windowsos tabletet, Mac számítógépet, a lista hosszú, hogy ki min levelezik, vagy dolgozik. És akkor a földrajzi távolságot nem említettük: egy távoli rokon, Londonban élő barát, a cég indiai, németországi munkatársa, akivel együtt kell működni.

Akár barát, rokon vagy kolléga, egyszerűbb a közös munka Forrás: Microsoft

A technológia pedig halad előre:

ma már elsősorban vizuális tartalmakat kell előállítani ahhoz, hogy felkeltsük a figyelmet,

és a lényegre irányítsuk az emberek tekintetét -

ez nem csak a médiában igaz, de egy prezentáció, összefoglaló esetén is.

Látjuk, ki mit csinált, mikor Forrás: Microsoft

Ilyenkor rendkívül fontos, hogy azonnal elérjük az utoljára használt dokumentumot, vagy meg tudjuk osztani a pénzügyi jelentésről szóló táblázatot valós időben több kollégával is, nekik megadjuk a megfelelő jogosultságot, akkor is, ha épp a világ különböző pontjain vannak, kezükben különböző készülékekkel.

Vincze Tibor és az Office 2016 Forrás: Origo

Ezen kihívásokra válaszul készült el az Office 2016 - fogalmazott Vincze Tibor.

Ez már nem csak egy eszközhalmaz, mint egy szerszámkészlet a táskában,

hanem egy integrált, felhőszolgáltatással összekapcsol platform.” Az egyéni teljesítmény felől pedig elmozdultak a közösségi teljesítmény felé.

Windowson a legerősebb

Az új applikációk már minden felületen ugyanúgy néznek ki, ugyanúgy elérhetőek, szinkronizálhatóak, legyen nálunk egy iPad, egy androidos mobil, laptop, vagy PC.

Windowson a legerősebb Forrás: Microsoft

Persze az Office 2016-ot is - mégiscsak redmondi termék - Windows alatt lehet majd leghatékonyabban használni. Jó példa erre a Hello biometrikus bejelentkezés hozzákapcsolása: így nem csak a rendszerbe, de rögtön az irodai programokba is belépünk,

a fájlokhoz, dokumentumokhoz is hozzáférünk bármely készüléken.

A Cortana, virtuális asszisztens integráció abban segíthet, hogy például egy beszélgetésben megjelenő találkozót rögtön felvegye a naptárba.

Az új univerzális rendszernek hála nem számít, ha egy fájl a telefonon van. A Continuum funkcióval

egy zsebből elővett mobil is lehet PC.

Elég kijelzőre kötni, illetve billentyűzettel, egérrel párosítani, s teljesértékű asztali felületet kapunk, azon dolgozhatunk.

Egy szupergemkapocs

A webapplikáció után az új Office is megkapta a Tell me szolgáltatást. Ez a régi gemkapocs súgó továbbfejlesztett változata, egy hangvezérlésű kereső, amellyel a különböző funkciókra kereshetünk rá, mint például hogyan tudunk beszúrni egy képet. Ekkor rögtön ahhoz a menühöz, funkcióhoz ugrunk, sőt rögtön végre is hajtja az adott parancsot a Tell me.

Így próbálja a Microsoft összefogni a programok egyre bővülő funkciótárát. Hogy ne kelljen keresgélni, mi hol található, melyik menüben.

Akinek újdonságként hat a program, az se fog elveszni.

A kereső mesterséges intelligencia segítségével figyeli szokásainkat is, illetve az éppen futó folyamatokat, így releváns információt ad egy keresésre. Így például ugyanaz a felhasználó megkapja automatikusan az eddig neki megadott jogosultságot egy dokumentumhoz. Vagy monitorozza miket nyitottunk meg, és ha csatolmányt akarunk egy levélhez rendelni, azokat dobja fel, nem kell kikeresni a mappákon belül.

Felhőben lévő doksit csatoltunk levélhez. Automatikusan kiadta a jogosultságot, de lehet rajta változtatni. Forrás: Origo

A szavakra való keresés is egyszerűsödik: elég jobb gombbal kattintani a dokumentumban egy kifejezésre, majd a Smart Lookuppal keresni. Applikáción belül nyitja meg a találatok listáját, így el se kell hagyni az ablakot. Ennek egyetlen hátránya, hogy a cég saját keresője, a Bing eredményeit dobja ki.

Beépült a Skype, segítséget kérhetünk szerkesztés közben Forrás: Origo

A nyáron megújult (és a héten épp összeomlott) Skype is beépült az alkalmazásokba, így anélkül, hogy elhagynánk például a szerkesztést, tudunk a munkatársakkal egyeztetni, segítséget kérni, akár konferenciahívást folytatni.

A megosztott OneNote jegyzettel pedig multimédiás tartalmakat érhet el több felhasználó egyszerre.

A biztonságról sem feledkeztek meg, ezt a folyamatos frissítések által garantálják nagyvállalati szinten is. Ami újdonság e téren az a késletett frissítés: órákkal, napokkal tolhatjuk el, hogy a cégen belüli validáció is végbe tudjon menni.