A kínai mobilpiac akkora, hogy mindenki szeretne magának egy szeletet belőle. Mindenki - még az olyan abszolút más területen dolgozó cégek is, mint a Pepsi.

Saját mobiltelefonokkal és kiegészítőkkel rukkol elő a Pepsi. Az üdítőgyár kifejezetten a kínai piacra fókuszál: a hatalmas országban több mint 525 millió okostelefon-felhasználó él.

Átlagosan 170 percet töltenek a mobiljuk nyomkodásával.

Így néz ki a Pepsi okostelefonjaForrás: Weibo

A Pepsi ezt szeretné kihasználni egy 25 év alattiakat célzó termékfelhozatallal. A gyártó egy nyilatkozatban azzal magyarázta a szokatlan döntést, hogy a Pepsi mindig is idomult az ifjúság kulturális szokásaihoz, ezeknek pedig ma a mobilok is fontos részét képezik.

A cég első telefonja a P1 nevű androidos mobil.

Ez egy 5,5 colos Full HD felbontású készülék, 1,7 gigahertzes processzorral, 2 gigabájt memóriával, 16 gigabájt háttértárral és 3000 milliamperórás akkumulátorral.

Papíron nem rossz, de persze nem a Pepsi saját mérnökcsapatának munkája, hanem a területen otthonosan mozgó kínai szakembereké.

Ára 1300 jüan lesz, ami átszámítva nagyjából 55 ezer forint. A fenti kép még egy idő előtti szivárgás eredménye, a készülék hivatalosan október 20-án fog bemutatkozni.

A Pepsi ezen kívül zoknikat és sportruházatot is forgalmaz Kínában.