Az Oculus alapítója szerint a valódi utazás élményét nem válthatja ki a virtuális valóság, segítségével még több gyermek nézhetne körül a híres múzeumokban, vagy történelmi helyszíneken.

Palmer Luckey, az Oculus alapítója szerint az oktatási intézményeknek érdemes lesz erősen elgondolkodniuk a virtuális valóság sisakok beszerzésén.

A cég ugyanis azt tervezi, hogy a jövőben különféle virtuális túrákat és oktatási alkalmazásokat fejleszt majd.

A jövőben így nézhet ki egy osztálykirándulásForrás: AFP/Robyn Beck

Luckey úgy véli, az osztálytermek ideje lejárt, és a pusztán könyvekből való tanulás nem a legjobb módja az ismeretszerzésnek. A gyakorlati tapasztalatot adó terepgyakorlatok és látogatások sokkal hasznosabbak, ám erre nem mindenkinek van lehetősége.

Az Oculus Rifttel és a többi virtuális sisakkal azonban olyan helyekre is eljuthatnak a tanulók, ahová amúgy nem.

Példaként a Washington DC-ben található Smithsonian Múzeumot említette, valamint egy komplett párizsi virtuális túra ötletét.

Bár Luckey szerint a virtuális valóság természetesen nem váltja ki a valódi utazás élményét, de valamennyire segíthet demokratizálni, és elérhetőbbé tenni a tapasztalatot mindenki számára.