A Google játékrészlegét vezető Jeff Birnbaum legalábbis azt gondolja, hosszú távon a játékos is örülhet a reklámoknak.

A Google nagyon izgatott és boldog a mobiljátékokban lévő reklámok miatt, és szerintük mi is azok leszünk. Jeff Birnbaum, a játékokkal foglalkozó rész vezetője elmagyarázta, hogy az applikációkba ültetett Google hirdetésekkel mindenki nyer: a játékos, és a kiadó is. Meg persze a bevételének legnagyobb részét a hirdetésekből beszedő Google is.Birnbaum szerint ha egy játék a hirdetésekből gyűjti bevételét, a kiadó nem kényszerül arra, hogy a manapság egyre népszerűbb, úgynevezett Freemium modellt alkalmazzák, melynek lényege, hogy maga a játék ugyan ingyenes, de a benne lévő tartalmak jelentős részéért előbb-utóbb fizetni kell.

Abbahagynám, de érdekel a következő reklám

A vezető arról is beszélt, hogy az okosabban célzott, változatosabb reklámokra fognak törekedni, mivel szerintük az az igazán bosszantó, ha mindig ugyanaz a reklám jön fel, ahelyett, hogy izgalmas, változatos hirdetések ugranának fel, melyeket már egyből imádni fogunk.

Arról is beszélt, hogy mennyire fontos, hogy az ilyen hirdetések gyorsan, szemrebbenés nélkül töltsenek be, és ne lassítsák magát az alkalmazást, akadályozva a felhasználói élményt.
Az izgalomba jött Birnbaum szerencsére azért nem ment olyan messzire, hogy azt mondja, a játéknál is jobban fogjuk imádni a reklámokat, de még akár az a nap is eljöhet.