Horribilis számlát kaptak az iPhone-osok

2015.12.21. 12:54

Ismét túlforgalmazási díj miatt perlik az Apple-t. Nemrég az iOS 9 egyik újítása, a wifiasszisztens terhelte meg túlzottan a telefonszámlát. Most pedig kiderült: régebbi iOS rendszerekben is többször meglódult a mobilnet.

Beperelte az Apple-t az iPhone-felhasználók egy csoportja. Néhány iOS-es eszköz automatikusan, észrevétlenül váltott át mobilnetre wifiről, ha nagy adatforgalmat igényelt az adott feladat. 

Így többeket is túlforgalmazási díj terhelt, és akinek nem volt korlátlan mobilnet a díjcsomagjában, horribilis összegű telefonszámlával szembesült. 

A fogyasztói jogokkal foglalkozó Hagens Berman cég szerint a probléma már több évre nyúlik vissza. Valószínűleg az Apple is tudhatott róla, de nem tájékoztatta a felhasználóit. 

Az Apple tudhatott a hibáról, de az új iOS kiadásáig nem javította kiForrás: AFP/Eric Thayer

A hibát az iOS 8.1-es kiadásáig nem javíthatták ki, legalábbis erre utal, hogy a nyomozás szerint csak az iOS 6 és 7 rendszerű eszközöket érintette a hiba. A készülékek jellemzően 

iPhone 5 és iPhone 5S okostelefonok voltak. 

A wifiasszisztens 5 milliót ért

Nemrég egy pár is beperelte a cupertinói céget a wifiasszisztens okozta sérelmek miatt. A pár frissített az új szoftverre, majd ezt követően túlforgalmazási díjjal terhelte őket a szolgáltatójuk, holott észre sem vették, hogy használták a mobilnetet. Mivel a probléma minden iOS 9-felhasználót érint, a perigény 5 millió dollárra rúg. 

A wifiasszisztens lényege, hogy amennyiben gyenge vezeték nélküli hálózatra csatlakozunk, a mobilinternetünk "besegít", és átveszi a wifi helyét. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK