Továbbra is az okostelefonok uralják a hazai mobiltelefon piacot. Már a magyarok 88 százalékának van ilyen készüléke, a fiatalok körében pedig szinte mindenki használja (96 százalék) - derül ki az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég Huawei számára készített felméréséből.
A megkérdezettek közel fele tervez újabb készüléket vásárolni az elkövetkező hat hónapban. De mi alapján választunk telefont és mire használjuk?
A megkérdezettek válaszai alapján a könnyen használható kezelőfelület, a hálózati kompatibilitás és a kamera számítanak a legfontosabb szempontnak, amikor telefonvásárláson gondolkodunk.
Utóbbiból olyat szeretnének a vásárlók,
amelynek minimum 13 megapixeles érzékelője van.
Pedig a nagy gyártók közül is látunk arra példát, hogy nem minden a megapixel. A Samsung idei csúcsmobilja, a Galaxy S7 például a tavalyi 16 megapixeles érzékelő után 12 megapixeles szenzorra váltott. Ennek ellenére több fényt tud beengedni az érzékelő, s rosszabb fényviszonyok közt, sötétben is jobb minőségű képet csinál.
Továbbá a kamera fényereje, és a fókuszálás gyorsasága sem mindegy, ám ezeket nem mindig tartják fontosnak a vásárlók, ha képekről van szó.
A Gemius üzleti tanácsadó cég januári kutatása is rávilágít arra, hogy miért olyan fontosak nekünk ezek a szempontok. Ahogy 2015-ben, úgy 2016-ban is a kereső tartalmat fogyasztják a legtöbben a mobileszközök tulajdonosai – derül ki az idei gemiusMobileTracking felmérésből.
Ezt követi a közösségi és a navigáció kategória, majd a videó és a fényképezés. A közösségi média aranykorát éli, a válaszadók fele aktív a közösségi oldalakon.
Az aktív felhasználók 35 százaléka oszt meg saját maguk által készített fotókat,
negyedük állapotfrissítést tesz közzé, 14 százalékuk kommentel híreket, blogokat.
A felmérés öt csoportba osztotta az okostelefon tulajdonosokat az alapján, hogyan használják készüléküket. A szelfiző, közösségi médiában rendkívül aktív fiatal lányok külön csoportot kaptak, ők a felhasználók tizedét teszik ki. A fogyasztók negyede pedig az Y-generációba tartozik, amelyre szintén jellemző az, hogy aktív a közösségi médiában.
Az öt felhasználói csoport:
Egyszerű nagyszerű: 30-49 éves, városi, középfokú végzettségű fogyasztók, akik a készülék praktikus, egyszerű funkcióit használják leginkább. Inaktívak a közösségi oldalakon.
Y-generáció: A fogyasztók negyede ebbe a korosztályba tartozik. Ők hajlandók leginkább fizetni alkalmazásokért. Rendkívül aktívak a közösségi oldalakon, és kihasználják a készülékük valamennyi funkcióját.
Nagyágyú: A fogyasztók ötöde. Jellemzően felsőfokú végzettségű férfiak. Erős hajlandóságuk van arra, hogy fizessenek mobilappokért, aktívak a közösségi oldalakon, és sokféle tartalmat fogyasztanak. Számukra a készülék a munka szerves része.
Instagirl: Az okostelefon tulajdonosok tizede tartozik. Fiatal vidéki nők csoportja, akik sokféle tartalmat fogyasztanak; ők a legaktívabb közösségi média használók. Okostelefonfüggők, nagy arányban osztanak meg saját maguk által készített fotókat.
Kommenthuszár: A fogyasztók 15 százaléka. 18-29 éves, középfokú végzettségű fiatalok, akik sokféle tartalmat fogyasztanak, hajlandóak lennének fizetni filmért, online és offline zenéért, e-bookért, társkeresésért. Kommentelnek híreket, blogokat, számukra az okostelefon a játékokról és az applikációkról szól.