725 évnyi hagyományos laboratóriumi kutatással egyenértékű adatot sikerült eddig begyűjteni a Sea Hero Questtel, a demencia kutatására készült mobiljátékkal.

Öt nap alatt több mint félmillióan töltötték le a demencia kutatására készült appot, a Sea Hero Questet - írja a Telekom a sajtóközleményében. A felhasználók eddig összesen 58 hónapnyi időt játszottak a játékkal. Ez 725 évnyi hagyományos laboratóriumi kutatással egyenértékű.

Korábban az ilyen vizsgálat koordinálása éveket vett igénybe, és legjobb esetben is csak pillanatképet adott igen alacsony számú önkéntes viselkedéséről.

Sea Hero QuestForrás: Telekom

Számos demenciával küzdő ember számára az első jel a tájékozódási képesség elvesztése, amelynek következtében még a jól ismert helyeken és környezetben sem képesek eligazodni és tájékozódni.

A játék alaphelyzete is erre a betegségre, valamint a navigációra épül: feladatunk benne, hogy összegyűjtsük tengerész édesapánk elveszett emlékeit, és újra felfedezzük a tengeri világot, amelyet egykor bejárt.

Játék közben a tájékozódással kapcsolatos adatainkat követik nyomon és tárolják, amiből megállapítható az ember térbeli tájékozódásának szintje. Ezt használják fel a kutatók a demencia kutatásához.

A játékról készült tesztünket az alábbi linken olvashatja.