A legtöbb gyerek chatel vagy drogokra keres a neten

kódolás órája microsoft gyerek programozás
Több mint 200 gyerek programozott együtt
Vágólapra másolva!
A gyerekek a legtöbb időt közösségi oldalakon töltik, ha interneteznek, de sokan kíváncsiak a drogokkal, alkohollal foglalkozó oldalakra is. Jelentős eltéréseket lehet tapasztalni országonként.
Vágólapra másolva!

A gyerekek körülbelül 67 százaléka e-mailezik, chatel, a közösségi oldalakat bújja, ha internet elé kerül. Ezután a legtöbbször látogatott oldalak a játékportálok (11 százalék),

majd az alkohollal és a drogokkal kapcsolatos weboldalak (9 százalék)

– derül ki a Kaspersky Lab felméréséből.

Az egy évet átfogó kutatásban azt vizsgálták, hogy a Kaspersky Szülői Felügyelet megoldását alkalmazó gépeken hányszor próbáltak megnyitni káros tartalmú oldalakat a gyerekek.

A globális felmérés eredményei. Ezekre a kategóriákra kerestek a gyerekek Forrás: Kaspersky Lab

A közösségi hálók és chatoldalak legnagyobb népszerűségnek a mexikói (86 százalék), orosz, brazil és olasz (valamivel több mint 70 százalék) gyerekek körében örvendenek, míg legkevésbé a kínai (30 százalék), német (31 százalék) és angol (32 százalék) fiatalok aktívak ezeken az oldalakon.

Az angolok játszanak a legtöbbet

Annál felkapottabbak ezekben az országokban a számítógépes játékok, ahol az angol (28 százalék), német (26 százalék) és ausztrál (21 százalék) tizenévesek vezetnek, míg legkevésbé Mexikóban (4 százalék), Olaszországban (6 százalék) és Japánban (7 százalék) keresettek ezek a tartalmak.

Videónézésben, zenehallgatásban és szoftverletöltésben

a japán gyerekek verhetetlenek

(az összes Szülői Felügyelettől származó értesítés 12 százaléka), és ugyanúgy az online vásárlásban is az élen járnak (17 százalék) a kínai tizenévesekkel együtt (20 százalék).

Németországban és az Egyesült Királyságban az alkohollal, dohánnyal és kábítószerrel

kapcsolatos oldalak vezetnek (23 és 25 százalékkal), míg Kínában és Japánban a felnőtt tartalmak keltik a legnagyobb érdeklődést (23 és 5 százalék). Ez a kategória egyébként az angol és amerikai fiataloknál a legnépszerűtlenebb (kevesebb mint 1 százalék).