Bizonyára mindenkinek van olyan élménye, amikor nem tudott megvenni valamit egy webshopban, mert elakadt a vásárlási folyamatban, vagy amikor amiatt bosszankodott, hogy nem megfelelően tájékoztatták, vagy épp nem találta meg azt az információt, amire épp a legnagyobb szüksége lett volna.
Épp ezért van szükség rá, ha egy funkcionális, illetve a felhasználói élményre irányuló tesztelést elvégezzenek a fejlesztők még élesítés előtt. Ez segít abban, hogy a valós igények mentén szülessenek meg a termékek és szolgáltatások - legyen az digitális, vagy sem.
A tesztelés jelentősen csökkentheti a fejlesztés költségeit is,
mert segítségével megelőzhető, hogy nehezen használható termékek, vagy rossz élményt nyújtó szolgáltatások jöjjenek létre.
Korábbi cikkünk alatt a kommentelők felvetették, hogy ez a fajta tesztelés csak a kis cégeknél működik. "Nem tudom, mi lett volna, ha Steve Jobs 2007 előtt megkérdezte volna az átlagusert, hogy milyen legyen az iPhone."
Pedig ha nem is maga Steve Jobs vagy immár Tim Cook, de az Apple új termékeit, szoftvereit, és szolgáltatásait bizony előkutatják:
van-e rá igény, hogy nézzen ki, hol legyen ez meg az a gomb.
Ahogy teszik azt olyan nagy cégek is, mint a Magyar Telekom, a Prezi és a LogMeIn is.
Hogy legyenek konkrét példák is:
Új termék, vagy szolgáltatás bevezetése esetén már magát a koncepciót érdemes tesztelni, azaz beszélgetni a leendő ügyfelekkel az igényeikről, az adott termékhez kapcsolódó, korábbi élményeikről, problémáikról. Nagyon hasznos tud lenni egy ilyen felhasználói élmény teszt,
amikor még csak vázlatok vannak, esetleg kattintható drótvázak.
Ez segít, hogy milyen irányba haladjon a fejlesztés, mi az, amire igazán szükség van, milyen problémákat vagy logikátlan funkciókat kell kiküszöbölni ahhoz, hogy a leendő ügyfelek letöltsék, használják az épp fejlesztés alatt álló terméket, szolgáltatást.
---
A cikk megjelenését a Testbirds támogatta.