A kínaiak egyre jobban szeretik a saját telefonjaikat

2016.08.16. 10:10

Egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a kínai okostelefonpiacból a három legnagyobb kínai márka, a Huawei, az Oppo, és a vivo. Ennek következtében kevesebb kínai vásárol más gyártók eszközeiből, rosszabbul mennek az Apple telefonjai is.

A Huawei, az Oppo és a vivo együttesen 47 százalékát uralja a kínai okostelefon piacnak - derül ki az International Data Corporation (IDC) felméréséből, ami az idei második negyedév eredményeit tartalmazza. A tavalyi év ugyanazon időszakában ez még 43 százalék volt.

Az Apple összesen 8,6 millió készüléket értékesített Kínában, ezzel a cég részesedése a tavalyi időszakban mért 11,9 százalékról 7,8 százalékra csökkent. 

Az összes többi gyártó részesedése 40,9 százalékról 36,1 százalékra esett.

Csúcson a Huawei

A legtöbb okostelefont a Huawei értékesítette Kínában a friss adatok szerint, összesen 19,1 millió készülék kelt el. Ez 15,2 százalékkal több, mint amennyit egy évvel korábban eladtak. A kínai gyártó piaci részesedése ezzel 17,2 százalékra nőtt 15,6 százalékról.

A Huawei a legnagyobb sztárForrás: AFP/Greg Baker

Nagyot ugrott az Oppo

A legnagyobb növekedést viszont az Oppo márka érte el. Az idei második negyedévben 18,0 millió készüléket adott el el a cég, tavaly ez még csak 8 millió volt. Piaci részesedése így 16,2 százalékra nőtt 7,6 százalékról, ami 124 százalékos növekedést jelent.

A harmadik legsikeresebb a vivo: a kínai cég 74,7 százalékkal növelte eladásait 14,7 millióra, és ezzel 13,2 százalékos piaci részesedést vívott ki magának a tavaly mért 7,9 százalék után.

A Xiaomi viszont visszaszorult a nagy hárommal szemben, piaci részesedése

9,5 százalékra csökkent 16,1 százalékról. 

Egyre népszerűbbek az Oppo telefonjai isForrás: Oppo

Sokat számít, hol árulják

Az IDC megállapításai szerint az Oppo és a vivo a vidéki népesség számára azért praktikusabb, mert a kisvárosokban található üzletek, és a hagyományos értékesítési csatornák révén könnyen hozzájutnak eszközeikhez.

Az Oppo gyors, "öt perc töltéssel két óra beszélgetési időt" biztosító töltési technológiájára összpontosította reklámjait, a Huawei pedig a kifejezetten minőségi kamerát igénylő ügyfélkört vette célba a Leica technológiát kiemelő reklámjaival - emeli ki az IDC piaci elemzése.

A tanulmány rámutat, hogy a kínai piac kifejezetten a nagy képernyős okostelefonokat kedveli.

Az idei második negyedévben értékesített készülékeknek kilencven százaléka öt hüvelykes, vagy annál nagyobb képernyő átmérővel rendelkezett.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK