A SolidEnergy szakemberei olyan új megoldással rukkoltak elő, amelynek köszönhetően a lítiumakkumulátorok kétszer annyi ideig bírják szuflával, mint elődeik.

Egy olyan lítiumakkumulátort fejlesztettek, ami kétszer tovább bírja, mint a jelenlegi okostelefonokban, drónokban és elektromos autókban használt telepek.

"A mostaniakhoz képest akár feleakkora méretben is el tudjuk készíteni ezeket az akkumulátorokat, mégis ugyanúgy bírják. Vagyis az is lehetséges, hogy ugyanakkora telepet gyártsunk, mint a piacon lévők, de az már kétszer addig fogja bírni" - nyilatkozta Qichao Hu, a SolidEnergy Systems alapítója. A startup a rangos amerikai műszaki egyetemről (MIT) indult útjára.

Ha a SolidEnergy igazat mond, akkor ritkábban kell majd tölteni a telefonokatForrás: AFP/Brendan Smialowski

A technológia lényege, hogy a kutatók az akkumulátorokban szokásos grafit helyett lítium-réz fóliát alkalmaznak, ami több iont képes megkötni, ezért nagyobb kapacitást garantál.

Ahhoz, hogy az új típusú anód hatékonyan működhessen, az akkumulátorhoz újfajta elektrolitot, vagyis a töltéshordozókat közvetítő vegyületet kellett kidolgozni. A hagyományos elektrolittal ugyanis a fémanód reakcióba lépne, ami akár rövidzárlatot vagy gyulladást is okozhatna.

A SolidEnergy szerint saját fejlesztésű akkumulátora jobban tűri majd a folyamatos újratöltéseket riválisainál, és sokkal lassabban veszít töltéstároló képességéből.

Mindegyik két amperóra (2000 mAh): ennyivel kisebb helyen tárol azonos mennyiségű töltést az új akkumulátorForrás: SolidEnergy

Az első működőképes prototípust még 2015-ben mutatta be a SolidEnergy, akkor 12 millió dollárt kaptak a befektetőktől a további fejlesztéshez. Már akkor képesek voltak az iPhone 6 telefonban használt 1,8 amperórás akkumulátor helyett feleakkora méretben 2 amperórát biztosítani.

Sorra érkeznek

A SolidEnergy tervei szerint az okostelefonokban és viselhető eszközökben már 2017 elején benne lesznek az új telepek, az elektromos autókban pedig 2018-ra. 

Az első alanyok mégis a drónok lesznek, méghozzá már idén novemberben. A SolidEnergy alapítója szerint az elektromos autók mindegyikének legalább 320 kilométert meg kellene tennie egyetlen töltéssel, ehhez ők az eddigieknél feleakkora méretű és feleakkora tömegű akkumulátorokat képesek gyártani.