A valódi tapintást próbálja utánozni egy VR-kesztyű

2016.08.24. 14:55

A Dexta Robotics egy olyan újgenerációs vrtuálisvalóság-kesztyűn dolgozik, amivel nem csak interakcióba lehetne lépni a virtuális tárgyakkal, de érzékeltetné viselőjével az adott tárgy nagyságát és keménységét is.

Ugyan a virtuálisvalóság-sisakok egyre fejlettebbek, a beviteli eszközök még elég kezdetlegesek. Látvány terén már valóban egy másik világban találhatjuk magunkat, de a kontrolleres, vagy kézmozdulatos vezérlés egyelőre korántsem életszerű.

A Dexmo nevű mechanikus kesztyű egy újszerű érzést csempészne a virtuális világba: nem csak interakcióba lehetne lépni a virtuális tárgyakkal, de érzékeltetné viselője számára az adott objektum nagyságát és keménységét is.

Valójában egy robotikus exoskeleton, a kesztyű pedig sok kicsi robotkar összessége. Az ujjakat a kesztyűbe bújtatva a karok épp akkora ellentétes erőhajtást fejtenek ki a viselő ujjaira, ami előidézi az adott tárgy érzetét.

Ha például egy gumikacsát fogunk meg a szimulációban, épp akkora erőhatást ad a kütyü, ami egy ruganyos, finom objektum érzetét kelti. A készítők szerint nagyon könnyű a darab, és viszonylag hosszú ideig tud vezeték nélkül működni. 

A kesztyűt a Dexta Robotics nevű kínai startup fejleszti, akik az elmúlt két év során több mint 20 prototípust készítettek a jelenlegi verzió előtt. Csak sokára fog megérkezni a hétköznapi felhasználókhoz, egyelőre pár darabot készítettek szoftverfejlesztők számára. Ezentúl vajmi keveset tudni az eszközről, sem tervezett megjelenési dátumot, sem árat nem említett a cég.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK