A legújabb iPhone-okon szinte még meg sem száradt a festék, hamarosan pedig már sok országban kaphatóak is lesznek. De hogy mennyit értékesít az első hétvégén az Apple, arról sajnos nem ad tájékoztatást.

Stílusosan szeptember hetedik napján mutatkozott be az iPhone 7 és a 7 Plus mobilok, amik több előrelépéssel is kecsegtetnek az elődmodellekhez képest. Vízállóság, erősebb hardver, picivel jobb üzemidő, optikai képstabilizátor, a nagyobbik modellnél dupla kamera, és nem szabad megfeledkezni a 3,5 milliméteres jack csatlakozó elhagyásáról sem, ami elég megosztó döntés, kérdéses következményekkel.

Az eddigi években az Apple azt a trendet követte, hogy már az első hétvége után dicsekedett, mert megtehette, hogy mennyi iPhone-t sikerült értékesíteni. Most viszont a CNBC-nek írt hivatalos közleményben tudatták, hogy idén nem közlik sem az előrendelési, sem az eladási számokat. 

Az Apple úgy jósolja, hogy rendkívül népszerű lehet mindkét eszköz, és alig várják, hogy elérkezzen az előrendelés első napja, szeptember 9. Korábban mindig közzétették, hogy az első hétvégén hány mobil talált gazdára, most nem fogják.

A cég arra hivatkozott, hogy idén sokkal több viszonteladó és szolgáltató árusítja az iPhone-okat, és a kínálat, nem pedig a kereslet szerint határozzák meg az értékeket, így nem számítana reprezentatívnak az adat. A negyedéves pénzügyi jelentés viszont annak rendje-módja szerint érkezni fog.

Vajon mennyire lesz sikeres az iPhone 7 és az iPhone 7 Plus?Forrás: Apple

A döntésnek valószínűleg több oka is lehet. Az Apple lehet, hogy nem gyártott még le elég készüléket ahhoz, hogy a korábbi rekordokat megdöntse. Ráadásul idén először fordult elő, hogy a korábbi negyedévnél kevesebb iPhone talált gazdára, a részvények értékén ez meg is látszott.

Az Apple csúcsmobiljainak eladásai rendre rekordot állítottak fel. 2012-ben ötmillió kelt el az iPhone 5-ből, míg 2014-ben az iPhone 6 és a 6s modellekből 10 millió darabot adtak el, egy évvel később pedig már 13 millió készülék kelt el az iPhone 6s és iPhone 6s Plus típusokból.

Az Apple-nek tehát a 13 milliót kellene túlszárnyalnia, amire valószínűleg nem képes, vagy legalábbis házon belül nem hisznek annyira benne. Ezért lehet az óvatosság a hétvégi eladások közlésének terén.

A negyedéves jelentésben persze majd mindenre fény derül, addig pedig csak tippelgetni lehet, hogy a vásárlókat meggyőzte-e a hasonló dizájn és a kicsit továbbfejlesztett tudás.