Szoftverrel buktatja le egy tanár az unatkozó diákokat

2016.09.13. 17:25

Egy kínai tanár arcfelismeréses szoftverrel elemzi ki, hogy mikor érdekli a diákokat az előadás. A visszajelzések alapján így finomítani tud előadásmódján, vagy a taglalt témákon, amivel hatékonyabbá tudja tenni az órákat.

Nem egyszerű dolog hosszú órákon keresztül koncentrálni az egyetemi előadásokon, képtelenség egy bizonyos időn túl is éberen figyelni. Ennél rosszabb, ha a diákot egyáltalán nem érdekli az előadás.

A Szincsu Egyetem egyik oktatója, Sziaojong Wej előtt nincsenek titkok: a tanár saját arcfelismeréses rendszert fejlesztett arra, hogy szkennelje a hallgatók arcát, és láthassa, hogy azok unatkoznak-e a mondandója közben, vagy valóban érdeklődnek.

A férfi ennek függvényében tud előadás közben változtatni előadásmódján, vagy feldobni egy-egy poént, hogy élénkítse a figyelmet. Ennél is fontosabb, hogy ezzel a tanítást is hatékonyabbá tudja tenni.

Finomítani lehet az előadásonForrás: West China Metropolis Daily

 

Az idővonal, és az információk segítségével a tanár később kielemezheti, hogy előadásának mely pontjain volt nagy az érdeklődés, és milyen téma, vagy előadásmód kötötte le a diákokat.

Wej öt évvel ezelőtt kezdte el figyelni az arcmozgásokat, mimikákat. Az ötletet az adta, hogy sokszor elfelejtette ellenőrzni, ki van jelen az órákon (nem volt jelenléti ív), így kitalálta ezt a jóval kevésbé időigényes megoldást, amiből végül egy sokkal hasznosabb szoftver lett.

Wei Xiaoyong professzorForrás: West China Metropolis Daily

Természetesen ezzel kivívta a diákok aggodalmát is, mivel senki nem szereti, ha folyamatosan megfigyelik óra alatt. Wej más egyetemekkel is megosztotta módszerét, szerinte nem csak a tantermekben, de más olyan területen (például pszichológia, szociális tudományok) is lehetne kamatoztatni, ahol az érzelmi változások mérése hasznos lehet.

További cikkek