Hiába érkezett meg a Windows 10-zel az új Edge böngésző, a felhasználóknak még mindig csak kis hányada használja. A Microsoft egy program keretén belül próbálja népszerűsíteni a szoftvert, amivel különféle kedvezményeket és ajándékokat kapnak a böngésző használói.

A Microsoft először 2010-ben hirdette meg a Bing Rewards programot, melynek lényege, hogy aki a cég keresőjét használta, az bizonyos országokban Starbucks, valamint Amazon ajándékkártyákat kapott. Emellett a Hulu videostreamelő szolgáltatásra is feliratkozást nyerhetett, és kisebb-nagyobb jutalmakkal gazdagodhatott.

A Microsoft most új irányt vesz, és átkeresztelte a projektet Microsoft Rewardsra (Microsoft Jutalmak). Ennek eredményeként már nem a Bing keresőért jár az ajándék, hanem a Microsoft Edge böngészőt kell használni. Az Edge a Windows 10 bemutatásával egy időben debütált, ez a böngésző lépett az Internet Explorer helyébe.

Ilyen a Microsoft Edge böngészőForrás: Origo

Természetesen a használat nem csak annyit takar, hogy a háttérben megnyitjuk az alkalmazást. Kimondottan a webes tartalmak elérésére kell használni, abban kell megnyitni oldalakat. Már havi harcminc órányi nyomkodásért is jár a jutalom.

Ugyan az ajándékprogram új nevet kapott, a Bing keresőnek továbbra is alapértelmezettnek kell lennie. Vagyis ha valaki a Google, a Yahoo, vagy más cég keresőjét választja, máris hiábavaló a próbálkozása. A Microsoft egy kényes kérdésre is azonnal reagált: csak azt figyelik, hogy mikor van nyitva az Edge böngésző, azt nem figyelik meg, hogy milyen tartalmakat nézünk azon keresztül.

A Microsoft nem véletlenül nyúl ilyen eszközökhöz, ugyanis hiába telepítették már fel 350 millió eszközre a Windows 10 operációs rendszert, az Edge böngészőt még mindig csak a felhasználók 4,2 százaléka részesíti előnyben. A Google Chrome messze az első helyen tanyázik, de a Mozilla is jelentős előnyben van az Edge-hez képest. A OneNote-nál is szorgoskodik a vállalat, ott az Evernote-nak üzent legutóbb hadat