A nagy Apple-jós szerint nem lesz nagy siker az iPhone 7

2016.09.26. 13:29

Ming-Csi Kuo, a legnevesebb Apple-elemző szerint az újgenerációs iPhone-ok nem fogynak majd jobban a korábbi modelleknél.

A legjelentősebb Apple-lel foglalkozó üzleti elemző, Ming-Csi Kuo számtalan olyan funkciót jósolt meg, amik valóra váltak. Az analitikus most megszólalt az iPhone 7-tel kapcsolatban is, de nem túl bíztató dolgokat mondott. Korábban úgy becsülte, hogy idén körülbelül 65 millió példány kelhet el az új generációs készülékekből, ezt a robbanó Samsung Galaxy Note7 miatt már többnek gondolja,

70-75 millió eladott darabra számít.

Vízálló és erősebb lett az iPhone 7 Plus, de külsőleg szinte nem változott a tavalyi modellhez képestForrás: Origo

Ez nem hangzik rosszul, de az Apple-nél mások az elvárások. Főleg úgy, hogy még a pozitívabb becslések sem érik el az a számot, amit az iPhone 6s és 6s Plus telefonokkal sikerült. A híres elemző szerint pont ez lehet az oka annak, hogy Amerikában mindhárom szolgáltatónál van olyan előfizetés, aminél önrész nélkül el lehet vinni a 32 gigabájtos iPhone 7-et.

Kuo az új, koszmoszfeketének nevezett (JetBlack) árnyalatról is beszélt, szerinteaz Apple a kitűzött mennyiség mindössze 60-70 százalék tudta legyártatni, így a világon szinte mindenhol hiánnyal küzdenek. Pedig elvileg lenne igény a fényes, üveg hátlapos verzióra is, ami egyébként kizárólag csak 128 gigabájtos kiszerelésben került forgalomba.

A partnerek helyzetét nehezíti, hogy az Apple 100 millió iPhone készüléket rendelt, holott korábban csak 80-85 millióra lehetett számítani.

A fényes hátlapos JetBlackből továbbra sem tud eleget legyártatni az AppleForrás: Origo

Múlt héten a német kutatócég, a GfK is foglalkozott az eladási számokkal, az iPhone 7 és 7 Plus az első hétvége alatt olyannyira nem fogyott jól, hogy várhatóan25 százalékos éves visszaesést kell majd elkönyvelnie az Apple-nek. Ennek ellenére Dél-Koreában az egyik elemzőcégnél pont úgy gondolják, hogy a prémium kategóriában bőven lesz keresnivalója az Apple-nek, hiszen a szolgáltatók rengeteg promócióval készülnek.

Egyelőre persze még minden csak találgatás, és mivel az Apple most már nem teszi közzé az első hétvégén elért eredményeket (az előbb leírtak tudatában nem is véletlenül), így meg kell várni az első pénzügyi jelentést, amiben már hírt kapunk arról, hogy vajon mennyire érdeklik a felhasználókat az olyan, forradalminak egyáltalán nem nevezhető újítások, mint a vízállóság, vagy az erősebb processzor.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK