A botrány után is a Samsung az egyik legértékesebb márka

2016.10.06. 08:31

Ismét az Apple lett idén a legértékesebb márka, és a top tíz nagy részét is a technológiai cégek uralják. A rangsor érdekessége, hogy a Samsung márkaértéke a Note 7 visszahívása után sem csappant meg, sőt, a cég még mindig dinamikusan lépked felfelé.

Az Interbrand kiadta idei listáját a világ legértékesebb márkáiról, mely alapján kiderült, hogy a Samsungnak a robbanó Galaxy Note 7-ek övezte botránya ellenére is sikerült megtartania pozícióját, sőt, márkaértéke 14 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

A globális márkalistát továbbra is főleg technológiai cégek uralják, a világ tíz legértékesebb márkájából hat techcég. 2016 legértékesebb globális márkája az Apple volt, az iPhone-okat készítő cég neve öt százalékot is nőtt az előző évhez képest, már 178,11 milliárdot ér a név.

Nem ingott meg a bizalom a Samsungban

A második hely a Google-é a már több mint 133,25 milliárd dolláros branddel, ez 11 százalékos növekedés az előző évi eredményéhez képest. A Coca Cola a harmadik helyezett, a kólagyártót követi a Microsoft és a Toyota. A listán ott van még az IBM, a Samsung, az Amazon, a Mercedes-Benz, és a General Electric.

A robbanó Galaxy Note 7 mobilok visszahívása ugyan rossz fényt vetett a vállalatra, a Samsung megőrizte a tavalyi hetedik helyet, ráadásul 14 százalékkal növelte márkaértékét 51,8 milliárd dollárra.

A koreai gyártó márkaérték-növekedése az egyik leggyorsabb a techszektorban, a listát a Facebook uralja, és a listán ott van még techcégek közül az Amazon és a Huawei is.

Ezen cégek márkaértéke nőtt a legnagyobbat a tavalyi eredményekhez képestForrás: Interbrand

Mindez mutatja, hogy a visszahívás nem ártott akkorát a cég hírnevének, mint az sokan sejtették, inkább anyagilag fájdalmas számára. A cég nemrég erősítette meg maga is, hogy a vásárlók bizalma nem ingott meg a Samsungban.

Egy páneurópai felmérés szerint a felhasználók Samsungba vetett bizalma nem ingott meg. Az 5000 brit, német, francia, spanyol és olasz felhasználó bevonásával készült kutatás megmutatta, hogy a megkérdezettek többségének (61 százalékának) nem változott a Samsungról mint márkáról kialakult véleménye a Galaxy Note7 csere miatt, sőt, 15 százalékuk pozitívabban ítéli meg a Samsungot.

TOVÁBBI CIKKEK