Szelfin keresztül is vásárolhatunk majd az Instagramon

instagram
Vásárolni lehet majd az appból
Vágólapra másolva!
A Facebook után az Instagram is utat törne az e-kereskedelembe: a márkák számára adott lesz a lehetőség, hogy a képmegosztóra feltöltött fotóikhoz egy vásárlás gombot is rendeljenek, így az appon keresztül shoppingolhatnak majd a felhasználók.
Vágólapra másolva!

Az Instagram elkezdte tesztelni az alkalmazáson belüli vásárlást, azaz közvetlenül a mobilos Instagram appból vehetünk majd meg termékeket egy gombnyomással – jelentette be a cég. A jövő héten 20 amerikai székhelyű márka, köztük a Warby Parky, és a Levi's fogja tesztelni a szolgáltatást saját termékeivel.

A céges Instagram-fiókokra feltöltött képekre lehetőség lesz elhelyezni egy gombot, amire kattintva több információ jelenik meg az adott termékről. Rögtön lehet majd látni annak nevét, képét, árát, a Shop Now gombot választva pedig egyenesen a forgalmazó oldalára vezet a link, ahol azt meg is lehet vásárolni.

A cég szerint a felhasználók örülni fognak az újításnak, lévén már most is használják ilyen célra az Instagramot. Egy belsős felmérés szerint az Instagram felhasználók fele követ valamilyen márkát, míg 60 százalékuk a közösségi oldalon keresztül fedez fel új termékeket és szolgáltatásokat. Ugyan az emberek nem közvetlenül vásárlási céllal mennek fel az oldalra,

inkább inspirációt gyűjtenek onnan.

Ha pedig valami nekik tetsző terméket találnak, gyakran keresnek rá az adott dologra a keresőkben, vagy a gyártó weboldalán. Az Instagram ezt a folyamatot szeretné egyszerűbbé tenni, és az sem elhanyagolható, hogy impulzusvásárlásra is nagyobb a hajlandóság a szép képeket látva. A termékeket el is lehet majd könyvjelzőzni későbbre.

A tesztben résztvevő húsz cég díjmentesen próbálgathatja az új funkciót, ami mellé az Instagram extra hirdetéseket is ad – így azok a felhasználók is láthatják termékeiket, akik nem követik az adott márkát.

Azt még nem tudni, hogy pontosan milyen pénzügyi modellt fog követni a cég, ha élesben, több régióban is bevezeti az appon belüli vásárlást.

Az Instagram anyacége, a Facebook is keresi az utat az e-kereskedelembe, nemrég indult el a Marketplace-t, amit egyenesen az eBay és a Craigslist konkurenciájának szán. Ugyan már most is van lehetőség adásvételi csoportokat készíteni az oldalon, a Marketplace egy olyan komplett platform, ahol könnyebben és kényelmesebben zajlik az árukeresés és -eladás.