A Facebook-vezér egy hosszabb listával állt elő arról, miként védené meg a közösségi oldalt a kamutól. Ehhez nemcsak a felhasználók, de külsősök segítségét is kérik majd.

Az amerikai elnökválasztás után ismét előtérbe került a Facebookon terjedő hamis hírek hatása, és összességében a közösségi oldal tájékoztatásban betöltött szerepe is. Többen azzal vádolták meg a Facebookot, hogy az ott terjengő hamis információk megtévesztették a szavazókat, és ez hatással volt a választás végeredményére is.

Zuckerberg akkor ezt tagadta, és hangsúlyozta, hogy a kamutartalmak amúgyis csak egy százalékát teszik ki az oldalnak, és a hatást nem lehet egyértelműen bizonyítani.

Pénteken egy hosszasabb listát tett közzé saját profilján arról, hogy a közösségi oldal a jövőben hogyan tervezi felvenni a harcot az álhírek ellen. Ezek közül több csak ötlet, ami nem biztos, hogy meg is valósul.

Nincs még bejáratott megoldás a kamu szűréséreForrás: AFP/Jim Watson

Bejegyzését azzal kezdi, hogy a cég abban hisz: az embereknek hallatni kell a hangjukat, és az, hogy a híreket el kell kezdeni komolyabban ellenőrizni és szűrni, komoly technikai és filozófiai kihívás elé állítja a céget. Ezért inkább a felhasználókra és külsős cégekre fog támaszkodni a nagy, kamu elleni csatában.

Először is: a felhasználók könnyebben jelenthetik a kamunak tűnő tartalmakat, amire ugyan eddig is volt lehetőség, most hangsúlyosabb funkcióvá válik. A megjelölt tartalmakat csak egy figyelmeztetés elolvasása után lehetne majd elolvasni.

Nemcsak az oldal csapata,de független, külsős felek is besegítenek majd az álhírek szűrésében. Főleg kimondottan ezzel foglalkozó szervezetek közül választ a Facebook.

A jó minőségű, megbízható források cikkeit fogja az oldal előreemelni a nálunk még nem használható Trending Storiesban, és a cikkek mellett egy mutatót is elhelyezne, ami a cikk minőségét és megbízhatóságát jelezné.

Másrészt újságírókat és más médiaszakemberek javaslatait is összegyűjtik az ellenőrzéses rendszer kialakításával kapcsolatban.

A Facebook-vezér szemében a kamuhírek pénzügyi haszonszerzés céljából bombázott szemetek, ezért mint a héten korábban is bejelentették, ki fogják zárni hirdetési rendszerükből a kamuoldalakat.

Zuckerberg megjegyezte: ugyan nem minden fog ezek közül az ötletek közül működni élesben, de szeretnék, ha a Facebook közössége érezné, hogy komolyan veszik őket és a problémát.