Habár a mobiljátékok piaca mostanra túlnőtte a PC-s programokét, azért a számítógépes játékok világa is köszöni, de jól van, hiszen 2016-ban majdnem 40 milliárd dollárra becsülik a piac értékét.

A Superdata Research kimutatása szerint világszinten a videojátékok piaca 91 milliárd dollárt ér, amiből a mobiljátékok hoztak össze 41 milliárd dollárt (ennek jelentős részét a Pokémon Go és a Clash Royale hozta össze), míg a második helyen a PC-s játékok állnak 36 milliárddal, főleg a free-to-play és a letölthető programoknak köszönhetően.

A 36 milliárdból a AAA-kategóriás játékok hoztak össze 5,4 milliárdot (konzolon ezek a címek 6,6 milliárdot érnek),és ebből csak a Blizzard által idén kiadott Overwatch-t értékét 586 millió dollárra becsülik.

Az igazán nagy pénzeket viszont nem a 60 dollárért vesztegetett játékok, hanem az olyan ingyenesen beszerezhető (free-to-play), de mikrotranzakciókat tartalmazó programok hozzák, mint a League of Legends (1,7 milliárd), a Dungeons Fighter Challenge (1,1 milliárd), a Crossfire (1,1 milliárd), a World of Tanks (400 millió) vagy éppen a Dota 2. Utóbbi mondjuk jócskán elmarad a nagy vetélytárs LoL-tól a maga „szerény" 260 millió dollárjával.

A MOBA-játékok sikere mindenesetre töretlen, hiszen Riot Games által fejlesztett, immáron hét éves League of Legends havi bevételét átlagosan 150 millió dollárra becsülik, míg a Dota 2 nagyjából 23,4 millió dollárt képes begyűjteni minden hónapban.

Az idén hét éves League of Legends elképesztő összegeket kaszál hónapról hónapraForrás: League of Legends

A Superdata PC-s játékvilágot összegző adatai magukba foglalják a közösségi oldalakon elérhető, az ingyenes, előfizetős és prémium játékokat, és az adatok egy része csak becslés, hiszen a legnagyobb szereplők, mint a Valve és a Riot Games általában nem hozzák nyilvánosságra a pontos bevételeiket.