Hálózatba kapcsolt járművek segítik majd az emberiséget

Connected Car Effect 2025
Vágólapra másolva!
A Bosch és a Prognos tanácsadó cég szerint a hálózatba kapcsolt járművek a jövőben nemcsak emberéleteket menthetenek meg, de hosszútávon akár tisztább levegőt is eredményezhetnek.
Vágólapra másolva!

A küszöbön álló, legtöbbünk életét átformáló változások miatt a Bosch és a Prognos tanácsadó cég Connected Car Effect 2025 című tanulmánya közelebbről megvizsgálta, hogy a hálózatba kapcsolt autók milyen hatással lehetnek Németország, az USA és Kína nagyvárosaira.

A tanulmány főbb megállapításai:

  • Várhatóan 260 000-nél is több közlekedési balesetet sikerülhet elkerülni, és közel 400 000 tonnával kevesebb lenne a széndioxid-kibocsátás.
  • 4,3 milliárd euróval mérséklődhetnek a tárgyi és a baleseti károk, így csökkenhetnek a biztosítási díjak.
  • 2025-re nagyjából minden második új jármű rendszerébe integrálható lesz a felhasználó okostelefonja.

A címszavakban vázolt jövőkép már nem sci-fi, hiszen a járművek között megteremtett M2M-kapcsolat (gép és gép közötti kommunikáció) révén mindez hamarosan valósággá válhat.

Az M2M kapcsolattal rendelkező rendszerek növekvő száma, valamint a hálózatba kapcsolt technológiai megoldások térnyerése miatt ezek a berendezések közösségi viszonylatban lényegesen többet nyújthatnak majd annál, mint amit az egyszeri felhasználók tapasztalnak a használatuk során.

Az ESP menetstabilizáló rendszerek érzékelői a jövőben a lefagyott útszakaszokat is jelentik,

a jármű kamerái pedig összegyűjtik a sebességkorlátozásokra vagy épp a ködre vagy viharra vonatkozó adatokat is – az internetalapú parkolóhely-adatbázisokról vagy a forgalommal szemben közlekedőre közel valós időben figyelmeztető rendszerekről nem is beszélve.

A hálózatba kötött autók sokkal több előnyt biztosítanak számunkra, mint elsőre gondolnánk Forrás: Bosch

A Bosch és a Prognos a saját tulajdonú magánjárművek tizenkét technológiai megoldását elemezte, és számítógépes modellekkel szimulálta elterjedésüket és hatásukat 2025-ig Németországra, az Amerikai Egyesült Államokra, valamint a kínai nagyvárosok agglomerációjára vetítve.

A modellek a járműállomány fejlődésére vonatkozó nemzetközi statisztikákra, baleseti adatokra és a technológiai fejlesztések jelenlegi állapotára, valamint a Bosch és a Prognos munkatársainak szakmai prognózisaira épültek.