Főként olvasásra használják okostelefonjaikat a magyarok

Te mit üzensz a lájkjaiddal?  okostelefon app dr.life
Smartphone
Vágólapra másolva!
A magyar internetezők csaknem 90 százaléka, mintegy 4,5 millió használ okostelefont. Közülük 3,4 millióan híreket, cikkeket, e-könyveket olvasnak, 2,4 millióan zenét és egyéb audio-tartalmakat hallgatnak, 1,8 millióan pedig filmeket, videókat néznek eszközeiken rendszeresen - áll az eNet és a Telekom internetgazdaságról szóló jelentésének összegzésében, amelyet szerdán juttattak el az MTI-hez.
Vágólapra másolva!

Az 1011, 18 éves kornál idősebb internetező közléseiből nyert reprezentatív eredmények alapján olvasásra elsősorban hírportálokat (86 százalék), közösségi média oldalakat (80 százalék) látogatnak a felhasználók.

Sokkal kevésbé népszerűek az elektronikus újságok, magazinok (39 százalék), blogok (29 százalék), végül pedig az e-könyvek mobilon történő olvasása (14 százalék). A kutatásból kiderült az is, hogy a leginkább látogatott hírportál okostelefonról az Index (64 százalék), az Origo (55 százalék), a Hir24 (45 százalék) és a HVG (40 százalék).

Az okostelefonos zenehallgatás elterjedtsége szintén nem meglepő a kutatást végzők szerint, azonban míg korábban főként az internetkapcsolatot nem igénylő MP3 formátum az elterjedt, mára az ingyenes online zenehallgatási lehetőségeket - így például YouTube-ot - is ugyanolyan arányban, 76-76 százalékban szokták igénybe venni a válaszadók.

Főként olvasással töltjük az időt, ha mobilt veszünk a kezünkbe Forrás: Thinkstock

Ezzel együtt az egyéb online zenehallgatási lehetőségek népszerűsége is folyamatosan nő: élő webes rádiót 25 százalék, előfizetési lehetőséget is nyújtó online zenei streaming szolgáltatást (például Spotify, Deezer, Google Play Music) pedig 13 százalék szokott hallgatni telefonján.

Az okostelefonos zenei streaminghez tízből kilencen még mindig inkább wifit vesznek igénybe, de az ehhez mobilnetet (is) használók aránya már eléri a 42 százalékot, 22 százalék ideiglenesen le is szokta menteni a lejátszási listáit, így offline módban is tudja hallgatni őket.

Okostelefonos film- és videonézéskor az ingyenes online lehetőségeket használják (83 százalék), a telefonra töltött videok nézése csak 46 százalékra jellemző. Ezek mellett egyre gyakoribb az okostelefonos tévézés is:

már 31 százalék szokott készülékén élő tévéműsort online nézni,

29 százalék pedig tévéműsort visszanézni.

Előfizetéses streaming szolgáltatásokat azonban egyelőre csupán 4 százalék használ telefonján - olvasható az összegzésben.