Minden zenei műfajnak megvannak a nagyon specifikus stílusjegyei, ezek már a dalok strukturális felépítésére is rányomják a bélyegüket. A legnagyobb változáson talán a popzene ment át az elmúlt évtizedekben.
Most már tudományosan is bizonyítottnak tűnik, hogy a közönséget folyamatosan impulzusokkal bombázó internet a
popzenében is komoly változásokat hozott.
Léveillé Gauvin, az Ohio Állami Egyetem zeneelmélettel foglalkozó doktorandusza az 1987-2015 közti időszak 303 egyesült államokbeli popslágerének felépítését elemezte, és érdekes megállapításokra jutott.
Az adatai alapján az elmúlt közel három évtizedben a popslágerek instrumentális bevezetőinek átlagos hossza 20 másodpercről 5 másodpercre csökkent, az
énekesek pedig sokkal gyorsabban belekezdenek a dalolásba.
A slágerek tempója átlagosan 18 százalékkal gyorsult, a címük pedig drámaian lerövidült, gyakran akár egyetlen szóra. Az is egyre gyakoribb, hogy a dalcímet adó szó vagy szókapcsolat már a dalszöveg elején felbukkan.
Gauvin szerint a fenti változások elsősorban annak köszönhetőek, hogy
drámaian lerövidült a popzene közönségének figyelmi ciklusa
Muszáj minél gyorsabban előrukkolni a hallgatókat horogra akasztó énekkel vagy dallammal, különben a pár másodperc tétlenség után máris unatkozni kezdő közönség oroszlánrésze kíméletlenül továbblép a lejátszási lista következő dalára.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!