Mindent megtesznek a fogyasztók követése érdekében a hirdetőcégek, a Braunschweig Műszaki Egyetem kutatócsapata szerint az elmúlt két évben újfajta megoldás kezdett terjedni.

A módszer lényege, hogy a hirdetőcégek emberi füllel nem észlelhető, de az okostelefonok mikrofonjai által könnyen érzékelhető frekvenciájú hangokat ágyaznak a tévéreklámokba, majd a mobilos appokon keresztül próbálják követni a mobilozók tévézési szokásait.

Forrás: AFP/Lionel Bonaventure

 

A kutatók üzlethelyiségekben is találtak nem hallható hangokat játszó jeladókat, nem csak reklámokba ágyazva tehet jó szolgálatot a technika.

Az egyetem kutatói szerint jelenleg 234 darab a Play Áruházból letölthető androidos alkalmazás biztosan képes ilyen módon kémkedni a felhasználók után, ezek közül öt darab 2,25 – 11,1 millió letöltéssel büszkélkedhet. Két évvel ezelőtt még csak 39 ilyen alkalmazásról tudtak a kutatók.

Az aggódó mobilozóknak csupán annyit tudunk javasolni, hogy ne telepítsenek a készülékeikre olyan alkalmazásokat, amelyek egyértelmű és remek indok nélkül kérnek hozzáférést a mikrofonhoz.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!