Egyelőre nem világos, hogy ez mennyit számít a gyakorlatban.

A játékosok számára a Windows 10 legfontosabb újdonsága a DirectX 12 grafikus programozási felület bevezetése volt, ez ugyanis az elődjével összehasonlítva jóval nagyobb futtatási hatékonysággal kecsegtet. Cserébe a fejlesztők részéről sok munkába kerül a támogatása, részben ezért is egyelőre csak néhány játékban érhető el, ráadásul kezdetleges implementációban.

A Rise of the Tomb Raider az első DirectX 12-t is támogató játékok közé tartozikForrás: Square Enix

A Radeon HD 7000 és újabb videokártyák eltérő mértékben, de már a Windows 10 megjelenése óta támogatják a DirectX 12-t. Az NVIDIA esetében tovább tartott a támogatás elkészítése, azonban ami igazán kellemetlen volt a cég számára, hogy az eredeti ígéretével ellentétben a Fermi architektúrás, azaz a GTX 400 és GTX 500 családokba tartozó GeForce-ok esetében eddig adós maradt a DirectX 12 támogatásával.

Ezen a ponton valószínűleg kevesen számítottak rá, hogy megérkezik a kérdéses GeForce-okra DirectX 12, ám a jelek szerint

a 384-es drivertől elérhetővé vált a programozási felület a kártyákon.

Hírünk írásáig egyetlen teljesítményteszt sem bukkant fel az interneten, így nem világos, hogy a DirectX 12-t támogató játékokban hoz-e bármiféle előrelépést a friss meghajtóprogram. A tapasztalatok alapján a régebbi NVIDIA kártyák annyira nem szeretik az új programozási felületet, előfordult olyan is, hogy DirectX 12 alatt rosszabbul futottak a játékok, mint DirectX 11-es renderelővel; reméljük most nem ez lesz a helyzet.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!