Egy vagyont lobbizott el Washingtonban az Apple

apple wwdc 2016 tim cook
SAN FRANCISCO, CA - JUNE 13: Apple CEO Tim Cook speaks at an Apple event at the Worldwide Developer's Conference on June 13, 2016 in San Francisco, California. Thousands of people have shown up to hear about Apple's latest updates. Andrew Burton/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Donald Trump hivatalba lépése óta 3,6 millió dollárt égetett el a vállalat.
Vágólapra másolva!

Magyarországon meglehetősen negatív érzelmeket ébreszt a lobbizás kifejezés, azonban az Egyesült Államokban teljesen legitim tevékenységnek számít, a nagyvállalatok évente millió dollárokat égetnek el a lobbitevékenységekre. A lobbizás során a cégek képviselői többek közt politikusokkal tárgyalva kívánják elérni, hogy a munkáltatójuk vagy megbízójuk érdekeinek megfelelő szabályozások szülessenek. A lobbizás célját és az elköltött összegeket kötelezően nyilvánosságra kell hozniuk a vállalatoknak.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója Forrás: AFP/2016 Getty Images/Andrew Burton

Az Apple mindig is komoly összegeket fektetett a döntéshozók meggyőzésére, azonban Donald Trump nagyjából hat hónappal ezelőtti hivatalba lépése óta különösen aktívvá vált a cég.

A nyilvános információk alapján idén április 1-től június 30-ig 2,2 millió dollárt, azaz olyan 576 millió forintot költött lobbizásra. Az elmúlt három hónapban elsősorban adózással, bevándorlással, továbbá magánszférával kapcsolatos ügyekben lobbiztak az Apple érdekeit képviselő személyek.

Összehasonlítási alapul az egy évvel ezelőtt azonos időszakban, azaz még Barack Obama idején „csak” 1,2 millió dollár (314 millió forint) ment el a célra.

Donald Trump hivatalba lépése óta az Apple összesen 3,6 millió dollárt, avagy 943 millió forintot költött lobbizásra.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!