Fizetni fog az íróknak a Medium blogszolgáltatás

Two young students using laptop in class Couple - Relationship Computer Student University Student Women Females Men Males Two People Searching Surfing the Net Youth Culture Lens Flare Young Adult Sitting Reading Looking Working Studying Learning Caucasia
Two young students using laptop in class. University students working on laptop computer in library.
Vágólapra másolva!
Kissé furcsa, de ötletes rendszert sikerült kitalálni a bérezésre.
Vágólapra másolva!

Kismillió blogszolgáltatás próbálja becsalni az írókat a felületére, azonban a többségükkel ellentétben a Medium funkciókavalkád helyett pont a végtelen minimalizmusával próbálja lenyűgözni a bloggereket. A szolgáltatás ingyenes, így persze hébe-hóba reklámokat jelenít meg, azonban az alapvető értékeinek tisztelete miatt rendkívül keveset.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Jacob Ammentorp Lund

Az ebből fakadó pénzügyi probléma megoldása érdekében a Medium kitalált egy havi 5 dolláros előfizetést. Az ötlet az, hogy az írók exkluzívan csak az előfizetők által olvasható tartalmakat készíthetnek, amelyekért kompenzációt kapnak.

Sejthetően az előfizetési díjból származó bevétel nagyját kívánja szétosztogatni köztük a szolgáltatás.

A pénz szétosztására többféle lehetőség is nyílik, a nyilvánvaló megoldás az lenne, ha az írók a cikkeik olvasottságával arányosan részesülnének a pénzből. Most kiderült, hogy nem teljesen így működik majd a dolog.

Először is egy kis előzmény: a Mediumon megjelent cikkeket egészen a közelmúltig szívecskézni lehetett, ez volt facebookos kedvelés megfelelője a blogszolgáltatásban. A szívecske gombot a fejlesztők nemrég lecserélték egy „taps" gombra, amit a felhasználók annyiszor nyomkodhatnak, amennyire tetszett nekik az adott cikk.

A Medium most elárulta, hogy a tapsolások száma erősen bele fog számítani a cikkekért kapott pénz mennyiségébe.

A funkció érthető annak fényében, hogy nem feltétlenül a legolvasottabb cikkek a legjobbak vagy a legfontosabbak. A Medium munkatársai valószínűleg abban bíznak, hogy

az olvasottság és a tapsmennyiség aránya jobb mutató lehet a minőségre.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!