A Bioware volt fejlesztője szerint a játékosok egy kisebb tábora alakítja az egész iparágat.

A régi motoros és keménymagos játékosok jókora része alaposan fel van háborodva a nagy költségvetésű játékokban újabban bevezetett üzleti fogásoktól. A DLC-ket és a szezonbérleteket még aránylag könnyedén lenyelték, azonban az elmúlt években a kiadók mikrotanzakciókkal kezdték felturbózni a teljes áron (plusz Season Pass és DLC) árult játékaikat. Ezek időnként klasszikus mikrotranzakciók formájában jelennek meg, újabban pedig zsákbamacska loot boxok képében köszönnek vissza, ráadásul a többjátékos módok után már az egyjátékos kampányokba is befészkelték magukat.

A nyílt világú Middle-earth: Shadow of War is lehetőséget kínál a játékosoknak a mikrotranzakciós pénzköltésreForrás: WB Games

További új trend, hogy alig készülnek nagy költségvetésű, csak a sztorira és az egyjátékos kampányra fókuszáló játékok. Ennek a legújabb áldozata a Visceral Games által fejlesztett, single playerre fókuszáló Star Wars játék: a múlt héten EA egyszerűen bezárta a stúdiót, majd átadta a munkát egy másik fejlesztőcégnek. A hivatalos magyarázat szerint nem minőségi problémák álltak a háttérben, egyszerűen csak úgy döntöttek a kiadó illetékesei, hogy üzleti okokból jelentős változtatásokat kívánnak eszközölni a játékon.

Manveer Heir, a Bioware egyik volt fejlesztője nemrég a Waypoint vendégeként (via EuroGamer) rendkívül kijózanító képet festett arról, hogy miből fakadnak a gamerek látszólag jelentős részének nem tetsző fejlemények.

A kiadókat nem érdekli, hogy mit akarnak a gamerek; csak az érdekli őket, hogy miért hajlandóak pénzt fizetni

– mondta a többek közt a Mass Effect 3-on és a Mass Effect: Andromedán is dolgozott fejlesztő.

Ez az oka annak, hogy a nagy kiadók már nem szívesen költenek komoly pénzeket a klasszikus, lineáris egyjátékos módot kínáló játékokra. Ezért van az, hogy az egyjátékos módok egyre inkább nyílt világúak lesznek, és hogy kötelező a többjátékos komponens: a segítségükkel sokkal hosszabb ideig le lehet kötni a játékosokat, és több lehetőséget kínálnak a mikrotranzakciók eladására.

Heir állítása szerint a helyzet megértéséhez elengedhetetlen tudni, hogy

abszolút gigantikus pénzek vannak a mikrotranzakciókban.

Látott olyan játékosokat, akik hajlandóak voltak 15 ezer dollárt (közel 4 millió forintot) játékkártyákra elkölteni a Mass Effect 3 kevesek által játszott multiplayer komponensében.

A Mass Effect 3-as pénzlegombolás váratlanul nagy sikere vezetett ahhoz, hogy a Dragon Age Inquisitionbe is került többjátékos mód, persze mikrotranzakciókkal megspékelve.

A hihetetlen pénzeket mikrotranzakciókra költő gamerek a komplett játékosbázis csupán néhány százalékát teszik ki, azonban a mikrotranzakciókból származó gigantikus bevételek oroszlánrészét ők adják. A játékiparban bálnáknak nevezik az ilyen személyeket, és a jelek szerint abszolút számukat tekintve elegen vannak ahhoz, hogy megváltoztassák az egész játékipar üzleti modelljét.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!