Hivatalosan is halott a Microsoft Kinect

2017.10.26. 08:06

Befejeződött az elmúlt években irrelevánssá vált periféria gyártása.

Az eredeti Kinect kamerarendszer még 2010 végén jelent meg az Xbox 360 játékkonzolhoz, méghozzá számottevő közérdeklődés kíséretében: az ígéretek szerint a kütyü képes volt akár több személyt is követni a látóterében, lehetővé tette a videojátékok gamepad nélküli irányítását. Persze már elsőre is látszott, hogy a családbarát, a fitneszcélú, vagy éppen a partijátékokhoz lehet ideális; nem feltétlenül a klasszikus hardcore gamerek voltak a célközönsége.

Kinect: Disneyland AdventuresForrás: Disney / Microsoft

Sajnos a gyakorlatban nem működött túl jól a Kinect, a játékfelhozatala is vegyes minőségűnek bizonyult, így a kezdeti lelkesedés után a potenciális vásárlók többsége elég gyorsan elfelejtette a perifériát.

Pár évvel később a Microsoft megpróbálta feltámasztani, méghozzá igencsak erőszakos módon: az első időszakban nem lehetett Xbox One konzolt vásárolni az első generációs Kinect nélkül, bár nem volt kötelező rádugni a konzolra. Eredetileg az volt a terv, hogy használni sem lehetett volna az Xbox One-t a Kinect nélkül, ám a privát szférájukat féltők nagy felháborodására a Microsoft kényten volt módosítani a röppályáján.

A Kinect végül kikerült az Xbox One csomagolásából, amely lehetővé tette a konzol árának 500 dollárról 400 dollárra való mérséklését; ennyibe került akkoriban a sokkal jobban fogyó Sony PlayStation 4 is. Ezen a ponton gyakorlatilag vége volt a Kinectnek: alig néhány fejlesztő volt hajlandó játékokat és alkalmazásokat írni hozzá, a fogyasztók javát pedig továbbra sem érdekelte az eszköz. Évek óta vita tárgya volt már, hogy tulajdonképpen halott-e a termék vagy sem.

Most pont került az ügy végére: a Fast Co Design beszámolója alapján

a Microsoft befejezte a Kinect gyártását.

Ugyan a Kinectet egyszerű volna bukott terméknek minősíteni, de ez nem lenne fair: a körülbelül 7 éves életciklusa alatt olyan 35 millió darabot értékesített belőle a Microsoft, a segítségével szerzett tapasztalatok pedig nagy segítséget nyújtottak a jelenlegi virtuális valóságos és kiterjesztett valóságos termékeinek fejlesztésekor, beleértve a Hololenszet és a Windows Mixed Reality headseteket.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!