Cross-platformos Gamer tévét indítanak itthon

gamer, e-sport
gamer, e-sport
Vágólapra másolva!
Akár 400-500.000-es tömeget alkothatnak a hazai gaming és e-sport követők, akik jó része az Y- és Z-generációt képviselik. Márpedig ekkora tömegre már érdemes dedikált tartalmú csatornát építeni, erről beszélt Szalai Ádám, az IKO DIGITAL Gaming & Esport divíziójának a vezetője a Mobile Hungary konferencián.
Vágólapra másolva!

Előadásából kiderült, hogy a hazai közönség kétharmada férfi. Többen napi szinten játszanak vagy valamilyen gaminggel kapcsolatos tevékenységet folytatnak.

gamer, e-sport Forrás: Origo

Milyen felületeken vannak jelen?

Gyakorlatilag mindenhol jelen vannak, lehet az kicsi, közepes vagy éppen nagyképernyő (mobil-tablet-monitor-TV). A közösségre jellemző, hogy sokszor a szituáció és környezet dönti el, hogy mit és mikor tudnak nézni. Egy friss eNET kutatás szerint napjainkban 1,9 millió 18 évnél idősebb felnőtt játszik a mobiltelefonján. A cross-platformoknak köszönhetően már az különböző eszközök is képesek összekapcsolódni, ha megfelelő szoftvert futtatnak. Ilyen esetekre egy jó példa a Heartstone (Blizzard) játéka, ami multiplatformos.

Rengeteg időt töltünk a kütyüjeinkkel

Egy 2017. augusztusi kutatásból, melyet az USA, Nagy-Britannia, Franciaország és Németország területén mértek az derült ki, hogy közel 4 órát néznek hetente hagyományos televíziós tartalmakat a fiatalok, de mindemellett nagyjából 8 órát töltenek gaminggel. Naponta pedig összességében több, mint 4-5 órát is képesek a mobiltelefonukkal foglalkozni, amin filmeket néznek, közösségi életet élnek, médiát fogyasztanak vagy éppen játszanak. A technika fejlődése, az igények növekedése pedig ezt a tartalomfogyasztást segíti.

gamer, e-sport Forrás: Origo

Gamer és eSport tematikájú csarorna indul

A fentiek ismeretében döntött úgy az IKO DIGITAL, hogy nem szeretnének lemaradni a nyugati trendekről. Éppen ezért hoznak létre releváns tartalmú csatornát, ami elsők között fogja elhozni a cross-platformokra a gaming és esport tartalmakat a hazai gamereknek. Vagyis minden méretű kijelzőn, élőben, Online vagy VOD formájában is nézni és kiválasztani is lehet majd azt, amit nézni akar a fogyasztó. Céljuk, hogy a legszélesebb választékban minden felhasználó megtalálja a neki érdekes és fontos tartalmakat.