Nem csak a hírportálok finanszírozását helyezné új alapokra a Brave.

Két évvel ezelőtt a Mozilla egyik társalapítója és a JavaScript programozási nyelv megalkotója úgy döntött, hogy ideje volna új alapokra helyezni az internetes média finanszírozását, hiszen a reklámok megjelenítésére épülő üzleti modell sajnos nagyon keveseknek vált be.

Pénzzel támogathatóak a Brave partnerprogramjában részt vevő webhelyekForrás: Brave

Ennek kivitelezéseként Brendan Eich a startupjával megkezdte a Brave böngésző, továbbá a hozzá tartozó szolgáltatási ökoszisztéma fejlesztését. Az ötlet egyszerű: a felhasználók minden hónapban beállíthatnak egy kedvelt és gyakran látogatott webhelyek között sztosztható keretösszeget, majd a böngészőn keresztül eljuttathatják a pénzt a publikációknak.

Mindehhez persze a webhelyeknek is be kell lépniük a Brave partnerprogramjába, különben a cég nem tudja odaadni a látogatóik által felajánlott összegeket.

Az elképzelés egyelőre limitált sikert aratott, részben mivel minimális a Brave piaci részesedése.

A Brave nemrég bejelentette, hogy most már specifikusan youtuberek támgatására is lehetőséget biztosít, bár ehhez a tartalomkészítőknek persze csatlakozniuk kell a már említett partnerprogramjába. A videósok nem csak akkor kapják meg a felajánlott pénzt, ha valaki konkrétan a Youtube.com webhelyen tekinti meg a tartalmaikat, a Brave ugyanis bármilyen weblapba beágyazott mozgókép esetén képes detektálni, hogy épp egy támogatott csatorna videóját nézi-e a netező.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!