Egy csodás bemutatón jártunk nemrég, a Francia Riviérán, ahol az LG bemutatta legújabb termékpalettáját és legfrissebb jövőképét. Mindkettő nagyon érdekes volt, mivel azonban a termékekről nemrég a CES kapcsán már írtunk, most inkább az utóbbira szánnánk néhány percet.
A jövő már elkezdődött
Egy ideje a szórakoztatóelektronikai piacon mintha egy picit lelassult volna az élet. Vannak persze új bejelentések, folyik a termékfejlesztés gőzerővel, de olyan, mintha a kiadott termékek mindegyike csak arra menne, hogy nagyobb/kisebb, erősebb és gyorsabb legyen, mint a korábbi modell. Hébe-hóba persze fel-fel bukkan egy-két érdekes irány, de ez embernek egy kicsit olyan érzése kezd lenni, mintha lassan mindent kifejlesztettek már a cégek, most már csiszolni kell a dolgot. Erre is egy jó példa a mesterséges intelligencia.

Ez egyszerűen egy olyan nagy számítási kapacitású processzorokra épített rendszer, ami bizonyos, jól behatárolható keretek közt képes a tanulásra. Képes megfigyelni például a zenehallgatási szokásainkat, vagy azt, hogy milyen időközönkét változtatjuk a lakásunk hőmérsékletét és ezeket a információkat eltárolva nagy valószínűséggel képes megjósolni, hogy mondjuk egy munkanap végén hazaérve hány fokos szobába szeretnénk érkezni, és milyen stílusú zenét hallgatnánk szívesen.
A sajtótájékoztatók, termékbemutatók ugyanis szinte bármely cég esetében már évek óta az „okos otthon", a „mesterséges intelligencia" és hasonló szavaktól zengnek. Ezúttal sem volt ez másként, de idén végre olyan bemutatókat is láttunk, amelyek nem csak zengtek ezektől a szavaktól, hanem gyakorlatban is bemutatták az illető fejlesztéseket.
Ami azt jelenti, hogy elérkeztünk abba a jövőbe, ahova évek óta tartottunk.
Összekapcsolódik minden mindennel. És ez nekünk jó!
Cannes-ban az LG Innofesten egy nagyon jó kis demót láttunk erről. Egy lakásdíszletben nézelődhettünk, amikor beesett oda egy fiatalember és eljátszotta, hogy épp felébredt és elkezdte az ilyenkor „megszokott" tevékenységeit a ház hathatós támogatásával. A „ház" jelen esetben a Google személyi asszisztense volt, aki az LG ThinQ hangszóróján keresztül jutott be a falak közé. És hogy hogyan is segítette az ember és a technika egymásra hangolódását?
Íme néhány példa:
Ez a technológia pedig már nem csak a céges marketingesek fantáziájában létezik. Mindegyik termék megvásárolható, ha nem is a legolcsóbbak közt találhatóak, de ugye a csúcstechnika sosem az átlagemberek játéka volt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!