Ön márpedig elő fog fizetni a YouTube-ra!

Julien Bam recieves the most view on YouTube
The logo of the video-sharing website YouTube can be seen at the YouTube Space Berlin, in Berlin, Germany, 7 December 2017. According to the company users from all over the world use the webpage up to one billion hours per day. In Germany there are now 109 YouTubers who have more than a million followers. Photo: Sophia Kembowski/dpa
Vágólapra másolva!
Legalábbis a YouTube addig fogja szekálni reklámokkal, amíg ezt meg nem teszi. Erről beszélt meglepően őszintén az oldal zenei felelőse.
Vágólapra másolva!

A YouTube és a zenészek, valamint a zenei kiadók kapcsolata sosem volt éppen felhőtlen. Ez nem véletlen: a mai napig ezerszám találhatók meg olyan dalok az oldalon, amiket csak valaki feltöltött, jogdíjat senki nem fizetett érte, a YouTube viszont bevételt generál az előtte és utána, vagy akár közben megjelentetett hirdetésekből.

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Sophia Kembowski

Persze, a YouTube alapvetően igyekszik eltávolítani a jogsértő tartalmakat, de ez sosem fog olyan gyorsan és hatékonyan működni, hogy ellensúlyozni tudja a felhasználók által feltöltött zenék ezreit.

Ezen szeretne változtatni a YouTube, csak éppen nem úgy, ahogy azt elsőre gondolnánk, hanem egy új előfizetéses szolgáltatás bevezetésével.

Erről a YouTube zenei felelőse, Lyor Cohen meglepően őszintén beszélt, amit azóta valószínűleg már meg is bnt. Azt mondta, hogy egész egyszerűen több hirdetést fognak beadni azoknak a felhasználóknak, akik gyakorlatilag ingyenes zenehallgatásra használják a szolgáltatást. Szerinte az emberek nem lesznek éppen boldogak, amikor a Stairway to Heavent hallgatják, és közben reklámokat kapnak. De még ennél is tovább ment:

Cohen szerint amint ez megtörténik, elhallgatnak majd az olyan kritikák is, amik a YouTube-on található jogsértő zenei tartalmakkal foglalkoznak. Ezt az új előfizetéses szolgáltatást egyébként egyelőre nem nevezte meg a vállalat, de az biztos, hogy nem a jelenleg elérhető YouTube Red lesz. A YouTube Red ugyebár 2015 óta létezik, és megszakításoktól mentes zenehallgatást tesz lehetővé, eltávolítja az összes hirdetést, valamint a videókat le lehet tölteni offline megtekintésre is. Mindez az Egyesült Államokban havonta 9,99 dollárba kerül, Magyarországon pedig nem elérhető.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!