Nem sértik majd a netezők magánszféráját a személyre szabott cikkajánlók.

Az elmúlt években több botrányt is kavart a Mozilla folyamatos ötletelése, hogy miként lehetne hirdetésekkel felturbózni a Firefoxot. Az elképzelés mögött nem pénzéhség áll, a Mozilla egyszerűen csak szeretne anyagilag több lábon állni, jelenleg az egész szervezet az alapértelmezettként beállított keresőmotorok után kapott díjakból él, ami egészségtelen függőséget jelent számára. Viszont a felhasználók nem szeretnék, ha már a böngészőjük is kémkedne utánuk.

Mozilla Firefox 59Forrás: Origo

Szerencsére a fejlesztőknek sikerült egy érdekes megoldást találniuk a reklámozási problémára, ami mindenki számára megfelelhet. Ez a május 9-én érkező Firefox 60-ban debütál majd, a böngésző az új fülek megnyitásakor megjelenő felületen fog személyre szabott cikkajánlókat megjeleníteni, elsőként csak az egyesült államokbeli netezők számára. A felhasználók bármikor letilthatják a fizetett tartalmak megjelenítését.

A Mozilla megoldásának nagy érdekessége, hogy ugyan az ajánlott cikkek minden egyes netezőnél személyre lesznek szabva az érdeklődési köreik szerint, azonban a testre szabáshoz felhasznált adatok

soha nem hagyják el a böngészőt.

Ez annak köszönhető, hogy a testre szabást végző algoritmusok teljes mértében a felhasználók böngészőiben futnak, a művelethez felhasznált információkhoz pedig semmilyen módon sem fér hozzá a Mozilla.

Így mindenki jól jár: a Firefox ajánlott cikkeket mutogathat, de nem sérül a netezők magánszférája.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!