Tényleg lehet reklámmentes Facebook

Mark Zuckerberg, Harvard
CAMBRIDGE, MA - MAY 25: Facebook Founder and CEO Mark Zuckerberg delivers the commencement address at the Alumni Exercises at Harvard's 366th commencement exercises on May 25, 2017 in Cambridge, Massachusetts. Zuckerberg studied computer science at Harvard before leaving to move Facebook to Paolo Alto, CA. He returned to the campus this week to his former dorm room and live streamed his visit. Paul Marotta/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Hetek óta komolyan foglalkoznak az ötlettel a cégnél.
Vágólapra másolva!

Népszerűvé válása óta a Facebook háza táján szinte mindig volt valami botrány, de az elmúlt hetekben tapasztalt cirkusz – a Cambridge Analytica ügy, a szekrényből részből emiatt kihullott régi csontvázak, Mark Zuckerberg képviselőházi meghallgatása – egyértelműen jelezte a vállalat számára, hogy ideje felnőnie. A 2,2 milliárd felhasználóval rendelkező közösségi hálózat történetében most jött el az a pillanat, hogy érdemi lépéseket kell tennie a meglévő ügyfeleinek megtartásáért és az újabbak bevonzásáért, hiszen most már tényleg megtépázódott a hírneve.

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Paul Marotta

Az említett kongresszusi meghallgatásán Mark Zuckerberg nem határolódott el attól, hogy a jövőben valamiféle fizetős változatban is elérhetővé válhat a Facebook. Ebben az volna a ráció, hogy az előfizetést megvásárlók a jobb felhasználói élményért cserébe reklámmentesíthetnék a szolgáltatást, plusz emiatt csökkenthetne a róluk begyűjtött információk mennyisége, így nőne a magánszférájuk védelme.

Érzésünk szerint kevesen hitték el, hogy Zuckerberg komolyan fontolgatja az előfizetéses konstrukció bevezetését: ez tipikusan olyan csontnak tűnik, amit a némileg sarokba szorított multicégek vezetői szoktak dobálni a hatósági meghallgatásokon.

A Bloomberg informátorai szerint nem teljesen erről van szó, a Facebook marketingesei már hetek óta komolyan vizsgálják az előfizetéses konstrukció iránti igényt és a megvalósítási lehetőségeket. Az előfizetéses rendszer bevezetése valójában már nagyon régóta foglalkoztatja a cég munkatársait, beleértve Mark Zuckerberget is, azonban a mostani botrányokig érdemben nem történt semmi az ügyben, nem élvezett prioritást a kérdés.

A mostani fokozott marketinges tevékenység persze semmiféle garanciát sem jelent arra, hogy a Facebook ténylegesen be fog vezetni egy előfizetést. Pusztán arról van szó, hogy a cég története során először folyik érdemi kutatási tevékenység a megvalósíthatóságának felmérésére.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!