Elhallgattatná a sajtót az NVIDIA

nvidia ces 2015
Vágólapra másolva!
Nem írhat rosszat a cégről, aki teszthardverre tart igényt.
Vágólapra másolva!

Folytatja a szükségtelen és érthetetlen ámokfutását az NVIDIA. A vállalat néhány héttel ezelőtt nagy botrányt kavart azzal, hogy ki akarta dobatni az AMD Radeon videokártyákat a gyártópartnereinek meglévő gaming márkáiból, ám az óriási médiacirkusz hatására kénytelen volt letenni a tervéről.

Jen-Hsun Huang, az NVIDIA társalapítója és vezérigazgatója Forrás: NVIDIA

Az NVIDIA most újabb zseniális ötlettel állt elő: az újságírók és a szerkesztők elhallgattatásával meg kívánja akadályozni a jövőbeli médiacirkuszokat. Ennek érdekében kiküldött az informatikai szaksajtónak egy vadiúj titoktartási szerződést, a szándékosan sokféle módon értelmezhető szöveg szerint lényegében az összes a titkát képező információt kizárólag a cég előnyére használhatják fel a médiamunkások. Ezekről a titkokról 5 évig nem számolhatnak be.

A Heise.de (via VideoCardz) által nyilvánosságra hozott dokumentum elméletileg lehetetlenné tehetné például az említett botrányhoz hasonló eseményekről való cikkezést, vagy éppen azt, hogy a tesztelésre kiküldött termékekről rosszat írjanak az újságírók. Sőt: elméletileg az NVIDIA-val kapcsolatos pletykákról sem számolhatnának be, továbbá spekulatív jellegű cikkeket sem írhatnának.

A nagy kérdés persze az, hogy miért írna alá bárki egy ilyen titoktartási szerződést?

A teszthardverek miatt. Aki nem írja alá a szerződést, az nem kaphat videokártyát vagy bármi mást az NVIDIA-tól tesztelésre, így csak jóval később tud cikket írni az új termékeiről. A tesztek minél gyorsabb, az embargó lejárta utáni gyors nyilvánosságra hozatala elemi érdeke az újságíróknak, hiszen ezek az anyagok nagy olvasottságot hoznak. Ha az ideálisnál csak jóval később készül el a teszt, akkor könnyen elképzelhető, hogy kevesebben lesznek rá kíváncsiak, azaz

a makacskodó újságírók nagy versenyhátrányba kerülnek a szerződést aláírt riválisokkal szemben.

Az NVIDIA anyagi nyomásgyakorlással próbálja rávenni az újságírókat és a kiadványokat arra, hogy gondolják meg kétszer, mit mernek leírni a cégről és a termékeiről.

A radeonos botrány esetében is ugyanígy járt el az NVIDIA, csak akkor a gyártópartnereit próbálta anyagi alapon, félelmekre apellálva kijátszani egymás ellen.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!